• scrapparlotta

Istället för blommor i fönstren??

Jag har inga gröna fingrar direkt....blommor jag köper hem och sätter i fönstren dör ganska fort. Jag har köpt lite konstgjorda blommor i en del fönster....Men vi har ett stort fönster i rummet där jag har lite konstgjorda blommor, men vad mer kan jag ha i fönstret?? Jag är lite emot gulliga prydnadssaker.....ljus funkar inte så bra då vi har små barn.....Även i köksfönstret vill jag ha nåt annat....Vad??

• Svar på tråden Istället för blommor i fönstren??
  • Vero06

Det finns massor som du skulle kunna ha i fönstret :)
    Eftersom vi har en klåfingrig tvååring hemma så har jag just nu i vårt vardagsrumsfönster: ljuslyktor (hallon tror jag de kallas), stenar av olika
    färg er och former, några fossiler, en bordslampa, ett mjukdjur och en cool gammal leksaksbil. Allt detta är pillsäkert och gör inget om de skulle åka i golvet.

Hoppas att det var till någon hjälp :)

• FreeForAll

Jag har inte heller gröna fingrar men har ändå lyckats hålla mina svärmorstungor vid liv i över två år nu! Så det är värt att testas!

Jag är PK, skjut mig.
  • hundpuss

Jag köpte en stor ljuslykta i gammaldags stil, vit, och satte i vard.rumsfönstret i stället för en lampa. Bredvid har jag två ljusstakar med vita stearinljus. En liten statyliknande figur och en vas i glas.

Till köksfönstret har jag beställt en litet växthus där jag ska försöka mig på att odla lite egna kryddor. Går det åt h-ete så får det bo lite små ljus i växthuset istället

Mitt tips; försök "bygga på höjden", annars ser det lätt mesigt ut. Variera höjden på sakerna du har i fönstret, då blir det riktigt fint och skyddar lite mot insyn.

• vivianne

Porslinsblomma är en växt som är jättelättskött om de vill testa den. Våra får bara en skvätt vatten med 1-2 v mellanrum och mår hur bra som helst.

Annars tycker jag stora snygga skålar/vaser funkar bra även tomma i fönsterkarmen. Eller en trave snygga böcker. 
  • snartfaster

förut hade vi inramade foton i fönstren

• kafferast

"Designleksaker" kanske? Sådana som är leksaker men så snygga att de kan fungera som prydnad - men tålas att klåfingras på.

• kafferast

Ett långt Briotåg som går längs hela fönsterbrädan skulle vara fint tycker jag. Med eller utan skenor.

• gkdr

Sätt en lampa i varje fönster. Det ser trevligt ut.

• Mandarin

Har ni bilder jag behöver också insperation

Svar på tråden Istället för blommor i fönstren??