• statisk

Citronpeppar och Lax?

Jag tänkte göra lax till mig och sonen idag, och jag undrar om ngn vet om man kan ge citronpeppar till en 6 1/2 månaders?

Och vad var det nu för lax som var ok?

Sen undrar jag också, om ni tror att jag kan ge honom typ en matsked gräddfil till..?
    Har ju en massa böcker om detta, men har naturligtvis glömt dom hos en släkting vi var hos över jul och nyår...

Så nu ligger vår middag i era händer!! ;) Så att säga.

Kanske bör tillägga att han äter hela portioner nu för tiden. Men har kännt mig lite för osäker på att laga själv, så jag ahr lagt min tillit till Hipps burkmat så länge, men nu är det dags att ändra på det känner jag.

Blir jätte glad för svar iaf.

• Svar på tråden Citronpeppar och Lax?
  • justine

Lax kan du ge! Även en klick gräddfil Det är bara mejeriprodukter som dryck elelr som stora mål man ska undvika eftersom det hämmar järnupptaget. lite i maten gör inget

skulle tro att  de flesta citronpeppar innehåller salt. du får kolla på burken. annars kan du ju ha i svartpeppar och pressa i lite citron

• Friterad

Citronpeppar skulle jag inte använda. Den innehåller salt och dessutom för det mesta smakförstärkaren natriumglutamat, vilket jag inte skulle ge en bebis (eller ett äldre barn heller).

• statisk
    justine skrev 2010-01-23 11:46:14 följande:
     annars kan du ju ha i svartpeppar och pressa i lite citron
    Smart!!!!
    Friterad skrev 2010-01-23 12:00:42 följande:
    Citronpeppar skulle jag inte använda. Den innehåller salt och dessutom för det mesta smakförstärkaren natriumglutamat, vilket jag inte skulle ge en bebis (eller ett äldre barn heller).
    Ne, det kanske man ska undvika så länge som möjligt isf...
    Gud vad okunnig man är... :-S

Douglas och jag tackar så hemskt mycket för svaren för svaren!
Svar på tråden Citronpeppar och Lax?