• SnartHär

Kronan Duovagn! Behöver höra vad ni tycker.

Hej alla :)

Jag har tittat så mycket på barnvagnar nu att jag blir helt snurrig. Ett tag var vi inne på Brio GO för att den var så himla smidig att köra, men landar på ca 9 000 kronor för ligg- och sittdel. Med alla tillbehör runt det blir det stora pengar.

Nu såg jag Kronan Duovagnspaket. Där får man väldigt mycket till ett mycket bra pris.

Behöver därför höra vad NI tycker om barnvagnen! Hjälp oss :)

• Svar på tråden Kronan Duovagn! Behöver höra vad ni tycker.
  • Shadilly

Vi har bara gott att säga om Kronan, jag har älskat vagnen från dag ett

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Ziggystardust

Vi hade en till sonen och vi använde den från maj 2008 till mars 2009. Jag tyckte om den tills vi bytte till sittdelen. Nu har vi bytt till en Brio Nova (samma vagn som Happy fast en tidigare upplaga) som vi tycker bättre om. Kronanvagnen har inte så bra fjädring tycker jag, sen är varukorgen svår att komma åt, men jag har sett att andra tycker precis tvärtom så det är väldigt individuellt. Kronanvagnen är relativt smidig och lätt för att vara en vagn med fyra hjul. Den är också lätt att demontera så att den tar liten plats vid frakt. Jag avråder ingen att köpa en Kronan då jag tycker att det är en bra vagn men jag skulle inte köpa en igen då jag gillar vår Brio bättre.

• Proppers

Vi har köpt Kronan Duovagn...har dock inte använt den så mycket ännu då BF är i maj, men super smidig och rejäl vagn. Dessutom leveras den efter en vecka direkt hem till dörren. Behövde "montera" ihop den, vilket inte var något avancerat alls. Lycka till med köpbeslutet =)

• Proppers

Vi har köpt Kronan Duovagn...har dock inte använt den så mycket ännu då BF är i maj, men super smidig och rejäl vagn. Dessutom leveras den efter en vecka direkt hem till dörren. Behövde "montera" ihop den, vilket inte var något avancerat alls. Lycka till med köpbeslutet =)

• UnderYtan

Åh köp den
    Jag har köpt en Kronan duovagn till min kommande majbebis. Även om jag bara provkört den ute och sådär så älskar jag den. Har bara hört gott om Kronan. Den har fått väldigt bra i tester också.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Litenfyra

Tyckte inte om den vagnen!! Var ok första månaderna när vi hade liggdelen...svår att svänga, tung, stor---sittdelen va ja inte nöjd med så sålde vagnen redan efter 6mån!!

• fallingstar

Har en kronan duovagn hemma, ståendes redo i barnrummet, vi köpte den i brunt, tycker den är så fin :)
    Har testkört den och den känns bra. Skulle kanske inte köpt den om jag bodde i sthlm, men här uppe i norrland blir den kanon! Springer inte på affärer utan är mest ute och går i lite jobbig teräng.
    Har hört mycket bra om kronan, men det är ju som med allt, inget kan va bra till 100%, man hittar alltid nått fel...
    Billig tycker jag med den va MEN MEN MEN babysittern i rött som ingick från kronan när man köpte duopaketet...den kan dom ta tillbaka om dom vill...ostabil och bara i ett läge? Köpte en annan från babybjörn istället, den är som en dröm :)

• rilo

Vi köpte Kronan till vår dotter och den har använts sedan hon föddes januari -08. Vi är mer nöjda med liggdelen än sittdelen. Själva kuggarna där man ändrar ryggstödets läge är helt utslitna tyvärr + att sufletten inte är så spänd.

Varukorgen är helt suverän! Man får in hur mycket som helst, jag har t o m shoppat på IKEA och fått plats med alla grejor jag köpte! Annars två stora matkassar + något blöjpaket går i! Perfekt när man inte har bil!
    Bor i Stockholm och tycker att den funkar finfint i stadsmiljö. Det bästa är att den även funkar på landet! Mycket skön att köra överallt!
Svar på tråden Kronan Duovagn! Behöver höra vad ni tycker.