Kan era barn vinka?
På 10 mån kontrollen på BVC står det att barnet ska kunna vinka.. kan era det? Hur övar man på det.. min son viftar bara med bägge armarna samtidigt.
På 10 mån kontrollen på BVC står det att barnet ska kunna vinka.. kan era det? Hur övar man på det.. min son viftar bara med bägge armarna samtidigt.
japp när man säger hej då vinkar hon med högra handen. Jag visade henne hur man gjorde när man sa hejdå och hon härmade.8,5 månader;:)
Oj ska dom kunna det...dottern är 9 mån och kan inte det så nu blir det hårdträning :P
njäe, ta det med en nypa salt. min son började vinka för någon månad sen och han är 15 månader nu. nu vinkar han för glatta livet, ibland med en och ibland med två händer.
Min dotter vinkar sen en vecka tillbaka, hon är 8,5 månad. Hon kan också "Högt upp till pippiarna" (slänger upp armarna i luften), och så tittar hon på lampan om man frågar var den är *löjligt stolt!*
Å andra sidan kan hon inte åla ännu och säger ämäm, i stället för mamma... man kan inte vara bäst på allt
min dotter är snart 11 månader o gjorde det igår första gången!
9mån och har precis börjat vinka. Blir mycket nyfiken på sin hand när han gör det
Nej min son kunde inte vinka vid den åldern. Inte peka heller.
Lillebror är 9 månader och har vinkat ett tag. Storebror vinkade vid 11 månader och klappade inte händer/slog ihop klossar förrän en bra bit efter året (vilket de också ska kunna vid 10-månaderskontrollen). Barn är olika
Våran 9mån har precis börjat vinka och att slå ihop klossar har han kunnat jättelänge, han började klappa händerna vid 7½mån.. =)
alla barn är olika, finns ingen direkt mall ändå!:)
Vinka gjorde han helt plötsligt efter att vi provat ett par dagar vid 7 månader ålder. Har börjat klappa hänerna nu vid 7,5 års ålder. Mycket tidig, men det har har varit med allt.
Min son vinkade för första gången för ett kanske 2 veckor sedan och han är 15 månader.
jaa barnen kan vinka.
Minns inte hur gammal dom var men yngsta som är 1 år (26 januari)
Hon kan vinka, första gång vad det julas tror jag...
min dotter vinkade idag! 6 mån gammal. vi övade i spegeln först men nu vinkar hon när jag vinkar åt henne
min dotter vinkade första gången 3 dagar efter 10 månaders kontrollen! ;)
Min pojk är 9½ månad och lärde sig vinka för ett par veckor sedan, han vinkar både när man vinkar till honom och gör det även självmant till både kända människor o främlingar...