• Bebbe2006

Tips på bra sidor om skönhet?

Är lite småtrött på alla skönhetsbloggar som riktigt snabbt mynnar ut i att bli personliga dagböcker med helt ointressant info om okända (egocentriska) människors liv och leverne.

Jag vill ha tips på bra skönhetsprodukter och behandlingar och en massa info och fakta om skönhetsvård och plastikoperationer osv. Finns det någon bra sådan sajt på svenska?

Det enda jag hittar är bloggar, butiker och sådana hemsidor som endast består av annonser och knappt något eget material.

Sedan är det ju så klart tjej- och damtidningarna, men de uppdaterar inte sina skönhtessidor så mycket, tycker jag. Och så känns det som om mycket är förtäckt reklam där de får en slant för att skriva något bra om vissa produkter. Jag vet inte om det är så.

Jag vill frossa i skönhetsvård för att pigga upp mig, ge mig tips!

• Svar på tråden Tips på bra sidor om skönhet?
  • Myr4n

Hej!
    Kolla in Mary Kays hemsida, där finns bra beskrivning på produkterna och makeup tips! Kontakta en konsult för att få mer förklaring på produkternas verkan o sånt. =) Kram

• Bebbe2006

Tack för tipset, men jag är intresserad av en mer neutral sida som inte gör reklam för ett visst märke, utan som bara skriver om skönhetsvård.

Det verkar knappt finnas.

• Avonan

Håller med om att det är lite brist på sådana sidor....trist. Ska kolla in tispen här.

• tossesnurran
    Emma04Kevin05 skrev 2010-01-27 15:15:01 följande:
    Jag tycker att perfektionista.se är superkul! Den kan man sitta vid i många timmar..
    jag tycker inte den här sidan är så bra. tyvärr bygger den mer på  antaganden än på  ren kunskap. min åsikt dock...
  • Bebbe2006
    AstraTrillian skrev 2010-01-27 13:18:52 följande:
    www.dn.se/blogg/sminkbloggenär superbra tycker jag.
    Ja, den är bra, men jag har antagligen otur för varenda gång jag kommer dit så hänger sig min dator.

Fast det är en blogg, och jag letar efter en mer informativ sida där man kan söka efter olika saker som man vill läsa om. En blogg bygger ju mycket på att jag ska vilja läsa om just det som bloggaren skriver om idag. Visst kan titta tillbaka, men det går ju inte att hotta ett visst ämne som på tex perfektionista.se.

Fast det måste väl finnas fler sidor?
  • Bebbe2006
    tossesnurran skrev 2010-01-30 11:46:33 följande:
    jag tycker inte den här sidan är så bra. tyvärr bygger den mer på  antaganden än på  ren kunskap. min åsikt dock...
    Hur menar du då? Det är ju ganska mycket fakta där, tycker jag. Fast även personliga tips.
  • Emma04Kevin05
    tossesnurran skrev 2010-01-30 11:46:33 följande:
    Jag tycker det verkar som att hon själv har testat många av det saker hon skriver om. Och jag får känslan av att hon verkligen kollat upp allt.
    Men som du skrev, det är ju mycket en "smaksak" vad man tycker om.
  • Bebbe2006
    Emma04Kevin05 skrev 2010-01-30 13:53:18 följande:
    Jag tycker det verkar som att hon själv har testat många av det saker hon skriver om. Och jag får känslan av att hon verkligen kollat upp allt.Men som du skrev, det är ju mycket en "smaksak" vad man tycker om.
    Jag gillar också den sajten (står ju tom med bland mina länkar på min pres.) :)

Ja, det är ju lite blandat. Dels är det ju faktasidor, men det som är kul är ju att läsa om sådant som andra har testat även om det ju alltid är så att alla är olika.

Sedan är det ju ganska lätt att skaffa sig kunskap om saker idag, men på perfektionista tycker jag att allting liksom är samlat på samma ställe.

Det är faktiskt egentligen fler sajter av den perfektionista-typen som jag efterlyser här i tråden.
  • Indianica

Nja, du kan ju kolla utlänska sajter, tror inte det finns ngn svensk förutom perfektionista. Själv tycker jag perfektionista är så basic. Tips som att man kan ha maskara på ögonfransarna för att se piggare ut. känns överflödigt för min del. Nu har jag iofs inte kollat hela sajten.

Det du efterlyser tror jag att du bäst hittar i smink- och hudvårds böcker, finns en hel del att låna och köpa. Jag gillar produktnyheter och då är www.lipglossbitch.se och www.bjooti.net bra tycker jag. Men jag håller med om att många sminkbloggar spårat ur eller halvdött på sistone, trist!

Något annat jag gillar är att kolla på privata smink och hudvårdsfilmer på youtube.

• Bebbe2006

Indianica: Det är väl både basic tips och mer avancerade tips på Perfektionista. Jag har hittat en hel del där som jag har haft nytta av. Det står ju om så många olika områden in om skönhet.

Bjooti och Lipglossbitch är också bra, men där handlar det nästa bara om smink och produkter. Jag vill ju läsa mer om allting. Plastikoperationer och behandlingar osv..

Men det kanske bara är Perfektionista? Utländska sajter finns ju, men jag vill htta något svenskt. Improveme känns mest köpt av olika experter som vill göra reklam för sina behandlingsmetoder.

Någon annan som har något?

Svar på tråden Tips på bra sidor om skönhet?