Någon som studerar til läkarsekreterare el vårdadministratör
Någon här som just nu studerar till läkarsekreterare/vårdaministratör?
Någon här som just nu studerar till läkarsekreterare/vårdaministratör?
Jag läser AVOA via Tech Futurum i Landskrona på distans.
AVOA = Avancerad Vård- och Omsorgsadministration.
Det är ca 3 träffar per termin på studieorten, annars sker uppgifter på distans.
www.techfuturum.se
Prova denna länken i stället
http://www.landskrona.se/Pages/Page.aspx?pageId=5133&versionId=1
Dessvärre står det att man ej fått någon beviljad start 2010, men du kan ju alltid skriva ett mail och höra med dom när det är aktuellt igen.
Om du är nybörjare, dvs inte har läkarsekreterarutbildning eller arbetslivserfarenhet så vet jag inte om du kommer in. Det är ju grundkraven i intagningen.
Jag går termin 4 av 4 på vårdadministrationsutbildningen på Högskolan i Jönköping. Jag har IG i naturkunskap och specialarbetet, men det var inga problem, huvudsaken är sv, eng och matte tror ajg... kanske några fler ämnen...
Några mer tips på läkarsekreterarutbildningen??? Helst på distans??
det verkar inte finnas några på distans i År.
Nej tror inte heller det finns några på distans i år och finns det så är dom väldigt få. Det är en populär utbildning och allt fler jobbtillfällen ges. Som jag skrivit tidigare så hoppas jag att jag är en av dom lyckliga att få börja studera läkar-vårdadministratör i nybro till hösten.
men distans är ju så mycket bättre, man kan skaffa sig en bra utbildning utan att ruinera sig
Hur som helst så är detta så som vårt landsting ser på saken. Men det kan ju skilja sig mellan de olika landstingen.