• alvaereva

Fick möglig paj på café idag!

Usch och fy alltså, idag skulle vi fika, som vi gör varje lördag. Valde ett litet café i Södertälje där vi bor. Café Tratten.

När vi väl valt vad vi skulle ha efter en hel del snäsiga kommentarer från han i kassan, satte vi oss och började mumsa på våra äpplepajer med vaniljsås. Dottern på två år åt hon också. Jag tyckte min var lite sur, så jag tittade i pajen om det var annat än bara äpple i, och fick se att det var en tjock matta med mögel på ena kanten, och upeppå pajen. Det syntes inte så lätt eftersom den var dränkt i vaniljsås, men när jag grävt lite såg man tydligt.

Jag gick tillbaka med den till han i kassan och han sa bara snäsigt "jaha, vad ska du ha istället då?". Jag bad då att få återkomma, blev så ställd. Jag vill inte ha något annat efter att ha ätit deras mögel.
    Min man gick sen till kassan och ville ha pengarna tillbaka och efter mycket om och men fick vi pengarna för pajen tillbaka, inte för drycken.
    Vi hade ju inte köpt drycken om vi inte köpt äppelpajen och om det var jag som ägt fiket hade jag bjudit på hela fikan, och självklart bett om ursäkt!

Jag är så arg! Dessutom tog dom inte bort den resterande äppelpajen i skylten så någon annan kunde ju också köpa den mögliga äppelpajen!

Vet inte vart jag vill komma med det här inlägget egentligen, men iallafall. Jag vill nog bara tala om att om ni ska gå på café, gå INTE dit.

• Svar på tråden Fick möglig paj på café idag!
  • versan

MEN Herregud! {#lang_emotions_throwup}
    Jag hade blivit vansinig. Och jag hade kontaktat Miljökontroret/Miljöförvaltningen i din Komun & på Studs.
    Då hade dom gjort en flygande koll & ev stängt hela cafet om det är väldigt ohälsosamt.
    Så ring komunen & be att få prata med Miljökontoret.
    Synd att du inte sparade pajen.
    Då hade du haft klockrena bevis med Kvittot.

• Trailer T

Cafe tratten är sämsta fiket i södertälje.

Ska man fika i sädertälje så är Nancys längst ner i tälgehuset bra,trevlig personal och fräscht,gillar även Tidemans i kringlan..

Jag är inte döv jag bara skiter i vad du säger
  • rosenknopp09

Känner igen mig, i somras fikade jag på café Festival i Göteborg/nordstan.
    Där köpte jag en prinsessbakelseo och FY!!! grädden var sur!
    Mina vänner 4st konstaterade att den var dålig så jag gick tillbaka dit och en sur,ung tjej stod i kassan och vägrade först inte ta emot den. Trodde mig inte men så tryckte jag nästan upp den i ansiktet på henne och hon tyckte jag skulle ta något annat men jag krävde tillbaka pengarna.

Jag ringde dem som går och kikar på hur råvaror,hygien är i cafeér/restauranger mm och bad dem ta en kik hos dem.

Nästa dag ringde jag till chefen på cafét och klagade över deras personal och berättade hur dåligt bemött jag hade blivit.

För när jag ville ha tillbaka pengarna kastade hon dem på mig. Så min kompis gick fram till henne och sa ett par sanna ord, nu har jag sagt till vänner o familj att inte gå dit och stöda dem.

Så hade jag varit som dig hade jag ringt och klagat!
    Du skall ju inte behöva bli sjuk bara för att de inte ser till att ha fräscha varor!
    Samt bli dåligt behandlade av personalen, du är deras levebröd.

• Mjufs

När jag var yngre var jag på café med min mormor och fick en bit princesstårta. När jag skulle äta den var den så torr att den knastrade. Gick fram till disken och sa detta till hon som stod i kassan (en surkärring), fick till svar att hon inte kunde ta tillbaka den eftersom jag hade ätit av den och tyckte typ att det inte var hennes problem att jag "inte tyckte om den". Då kom mormor fram till kassan oxå o frågade om det var nåt problem. När kärringen i kassan såg att jag hade vuxet sällskap (var ca 10 år då) så ändrade hon sig plötsligt och jag fick välja nåt annat. Fult tycker jag .

En annan gång för några år sen var jag på McDonalds och köpte en QP-meny. När jag tar bort pappret på hamburgaren liggen det en gummisnodd med svarta hårstrån på ovanpå burgaren!!! BLÄÄÄ!!!! Ville ha pengarna tillbaka eftersom jag inte var så sugen att äta nån hamburgare efter detta, men se det gick inte. Tjejen i kassan hävdade att hon bara kunde ge mig en ny burgare eftersom jag ätit och druckit av det andra. Dålig stil, hon såg ju själv spyfärdig ut så hon borde ju fatta att man tappar aptiten. Åt inte donken på jättelänge efter detta...

• rosenknopp09
    Mjufs skrev 2010-01-23 22:51:37 följande:
    När jag var yngre var jag på café med min mormor och fick en bit princesstårta. När jag skulle äta den var den så torr att den knastrade. Gick fram till disken och sa detta till hon som stod i kassan (en surkärring), fick till svar att hon inte kunde ta tillbaka den eftersom jag hade ätit av den och tyckte typ att det inte var hennes problem att jag "inte tyckte om den". Då kom mormor fram till kassan oxå o frågade om det var nåt problem. När kärringen i kassan såg att jag hade vuxet sällskap (var ca 10 år då) så ändrade hon sig plötsligt och jag fick välja nåt annat. Fult tycker jag . En annan gång för några år sen var jag på McDonalds och köpte en QP-meny. När jag tar bort pappret på hamburgaren liggen det en gummisnodd med svarta hårstrån på ovanpå burgaren!!! BLÄÄÄ!!!! Ville ha pengarna tillbaka eftersom jag inte var så sugen att äta nån hamburgare efter detta, men se det gick inte. Tjejen i kassan hävdade att hon bara kunde ge mig en ny burgare eftersom jag ätit och druckit av det andra. Dålig stil, hon såg ju själv spyfärdig ut så hon borde ju fatta att man tappar aptiten. Åt inte donken på jättelänge efter detta...
    Dåligt av Mc´donalds att inte ge tillbaka pengarna för hela menyn.. det är en stor kedja och en fjuttig meny för dem hade väl kunnat lösa.
    Sådant där blir man arg på, och förstår att du inte gick dit på länge!
  • Muminski

Skriv insändare i den lokala tidningen, outa fiket och personalen. Då händer det grejer ska du se.

Fasen vad äckligt!!

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • far

De gör det om och om igen, lurar sina kunder. Det finns mera äckel än man tror bakom kulisserna. Ta' grillen på Konsum och Ica tex. Är 100% på att det är dagens utgångna kött och kyckling, som blir dränkt i grillolja, och sålt som "nygrillat", kan vara alla möjliga läskiga köttstycken och delar. URK.

• alvaereva

Jag har skrivit till den lokala tidningen. Hoppas bara dom tar med det!

• LivL

Du far ju anmala det nanstans!

• LivL
    alvaereva skrev 2010-01-24 20:22:37 följande:
    Jag har skrivit till den lokala tidningen. Hoppas bara dom tar med det!
    Heja dig!
  • memmi

Hoppas verkligen att dom tar med din insändare! Hatar alla uppkäftiga jävlar som står bakom kassan, det är precis som någon tidigare sa, vi är ju för sjutton deras leverbröd. Oftast orkar dom inte ens kosta på en något leende ens.

• mjuik

Jag fick ett lager bakplåtspapper i min paj en gång på ett café.
    När jag gick och påpekade det i kassan suckade tjejen och sa att jag kunde få en ny paj.
    Jag suckade och svarade att jag inte var sugen på paj längre men att jag kunde ta mina pengar tillbaka.
    Fick dem men det var inte utan onda blickar.

• Nyctophilia

Usch detsamma har hänt mig och det var också äppelpaj! Tyckte den hade en märklig smak och då jag vänder på den så är det stora mögelringar under! {#lang_emotions_yell} Fy så äcklad jag blev!

Gick fram och visade att den var möglig och fick iaf pengarna tillbaka samt frågan om jag ville ha ngt annat, men det var man ju ej så sugen på.....

Detta var på ett fik i Eskilstuna då jag bodde där.

• LivL

Men vad vidrigt att dom inte slangde resten av pajen som dom hade kvar!!

Svar på tråden Fick möglig paj på café idag!