Fick möglig paj på café idag!
Usch och fy alltså, idag skulle vi fika, som vi gör varje lördag. Valde ett litet café i Södertälje där vi bor. Café Tratten.
När vi väl valt vad vi skulle ha efter en hel del snäsiga kommentarer från han i kassan, satte vi oss och började mumsa på våra äpplepajer med vaniljsås. Dottern på två år åt hon också. Jag tyckte min var lite sur, så jag tittade i pajen om det var annat än bara äpple i, och fick se att det var en tjock matta med mögel på ena kanten, och upeppå pajen. Det syntes inte så lätt eftersom den var dränkt i vaniljsås, men när jag grävt lite såg man tydligt.
Jag gick tillbaka med den till han i kassan och han sa bara snäsigt "jaha, vad ska du ha istället då?". Jag bad då att få återkomma, blev så ställd. Jag vill inte ha något annat efter att ha ätit deras mögel.
Min man gick sen till kassan och ville ha pengarna tillbaka och efter mycket om och men fick vi pengarna för pajen tillbaka, inte för drycken.
Vi hade ju inte köpt drycken om vi inte köpt äppelpajen och om det var jag som ägt fiket hade jag bjudit på hela fikan, och självklart bett om ursäkt!
Jag är så arg! Dessutom tog dom inte bort den resterande äppelpajen i skylten så någon annan kunde ju också köpa den mögliga äppelpajen!
Vet inte vart jag vill komma med det här inlägget egentligen, men iallafall. Jag vill nog bara tala om att om ni ska gå på café, gå INTE dit.