• Anonym (ledsen fru)

Vad göra...?

Jag har vart gift med min man 10 år, men vi har vart tillsammans länge. Vi har två tonårsbarn, hus. Jag går rakt på sak... jag är så jävla trött på han! Han gör ingenting hemma, jag måste alltid be om allt jag vill ha hjälp med. Jag känner ingenting för honom. Han är ett ego, ser bara sina egna intressen, resten bryr han sej inte om. Han är elak mot vår son, trycker ner honom istället för peppa han, tex inför prov osv. Häromdan sa han rent ut att sonen är en enda stor besvikelse. Jag som mamma blir så lessen, gör så ont i hjärtat när han säger så om sin egna son. Jag vill skilja mej, men har inte råd. Sex har vi inte haft på flera år, å det är nåt som aldrig funkat hos oss. Jag vill inte leva längre utan vuxenkärlek, jag behöver de för må bra...men hur kommer jag vidare...? Har träffat en annan man sen några år tillbaka. Vi har de både kul å skönt ihop å har känslor för varann. Men han är också gift... och han kan inte lova mej nån framtid även om han säger han älskar mej...{#lang_emotions_frown} vet att hela situationen är fel att vi träffas i smyg, men det bara hände. Jag sökte tröst i brist på kärlek från min man, å han ger mej så mycke. Jag Älskar han....

• Svar på tråden Vad göra...?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har inga känslor kvar för din man och ni har det inte bra tillsammans. Det som hindrar dig från att skiljas är att du inte har råd, säger du. Jag tycker att du själv måste ta detta på allvar för du kommer inte att må bra i längden av att ha det så här. Du kan ta hjälp av någon bankman eller budgetrådgivare för att gå igenom din ekonomi. På så sätt kan du säkert få idéer om hur du skulle kunna klara dig på egen hand om du skilde dig. Den man du träffar blir en tröst för dig i den här situationen och ett osäkert kort för framtiden. Jag tycker att du skall utgå från hur du har det i ditt äktenskap och utifrån det fatta ett beslut. Om det finns någonting att bygga på så måste ni tillsammans göra förändringar, i annat fall är det nog inte mer att göra än att överväga skilsmässa.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vad göra...?