• mysmamman2

lägga golv . .åt vilket håll??? . i 2 rum som sitter ihop..... hm...

vi har ett vardagdrum och ett matrum , de två rummen sitter ihop med varann men är avlång tvärs emot varann... matrummet ser man direkt från hallen och är avlångt innåt/bakåt och på högra långsidan börjar tvrummet så matrummets högra långvägg är tvrummets kortvägg..... nu är problemet: åt vilket håll ska vi lägga golvet??  snyggast vill jag lägga golvet längsmed det avlånga matrummet..... men då tycker inte jag det passar med vardagsrummet och tvärs om!

matrummet har fönster bakre kortväggen och tvrummet kortväggen längst in......

vi ska ha marklands vita högglansiga golv......

• Svar på tråden lägga golv . .åt vilket håll??? . i 2 rum som sitter ihop..... hm...
  • meya

Brukar man inte lägga golven längs med hur ljuset kommer in i rummet? Eller är jag fel ute då?

• t h o w e
    meya skrev 2010-01-23 22:23:08 följande:
    Brukar man inte lägga golven längs med hur ljuset kommer in i rummet? Eller är jag fel ute då?
    jo det brukar man..
  • M Hellin

Dela med en list i metall och lägg golven åt varsitt håll i de olika rummen. Vi hade ett flytande klickgolv som gick genom 2 rum, och det envisades med att röra sig lite väl mycket så det blev centimeters glipor, hade över en golvläggare och han sa att det var ett vanligt fenomen när golvytan blev för stor.

The past is history. The future is a mirage. The only reality is now. Your life is the journey. Enjoy the journey.
Svar på tråden lägga golv . .åt vilket håll??? . i 2 rum som sitter ihop..... hm...