• linda87

Äntligen Hemmas-måla köksluckor????

Är det nåt som har testat att måla köksluckor som hon gjorde? Tycker det var rent GENIALISKT!!! Skulel oxå vilja måla om här hemma köksluckorna om vi inte flyttar :-P

Nån som vet vilken förg som är bra vet hon använde vattenbaserad färg.

• Svar på tråden Äntligen Hemmas-måla köksluckor????
  • linda87

hon målade med pensel, kanterna på luckorna först dne rolla hon bak & framsidan vilket gjorde att det blev jämt och inte han torka, sen drog hon penseldrag efteråt då hon var ute efter dne effekten. Grymt läckert!

• Miss Tattoo

det borde va vattenbaserad färg.

• Fru Indosaurie

Jag målade alla våra köksluckor.. huh.
    Jag målade med pensel på kanter och rollade fram och baksida. Men jag strök inte med pensel efteråt..
    Färgen man ska ha vet ju dom på färgaffären. Tror att jag hade vattenbaserad färg också..
    Sen får man ju välja om man ska ha blank, halvblank, matt osv..

• linda87

frågan är hur mycket färg som går åt vi har 13 luckor och 7 lådor, hur mycket behövde du...?
    hitta 4 l förg på coop tror jag det var för 150 tror jag billigt var det *ler* till o med billigare än rusta...

• linda87

men sen är ju frågan hur bra den är ?

• Fru Indosaurie

Oh my.. jag kommer verkligen inte ihåg.
    Men om du mäter alla luckor bredden x höjden så att du får reda på hur många kvm det är, så står det ju på burken hur många kvm det räcker till.
    Kommer inte alls ihåg hur mkt jag använde.. har förträngt för det var JOBBIGT! först ett lager grundfärg och sen 2 lager med vanlig färg. Pust.

• linda87

Det blir väl å mäta det antar jag *S*

Hjälp det var många lager hihi, på ä-hemma måla hon ett lager grundfärg och sen ett lager ovan det med färg.....

va måla du för färg? *nyfiken* vart köpte du färgen mins du det?

• Isabelle

Hallå! Satsa gärna på bra kvalitet när det gäller lackfärg. Annars blir det rätt svårt att få ett bra resultat. Lycka till med luckorna.
    Förresten, färgåtgången brukar vara att en liter räcker till 8-10 kvm på en strykning.

Svar på tråden Äntligen Hemmas-måla köksluckor????