• Cubix

Blir sjuk VARJE månad !

Hej!

Jag har ett riktigt stort problem, jag är sjuk ungefär en gång i månaden och så har det varit sen ja... 2-3 år tillbaka.

Det är varenda gång: Förkylning med halsont och huvudvärk, hosta..
    Och ganska ofta resulterar det i att jag blir hes och näst intill tappar rösten.

vad fan är detta, har jag världens sämsta immunförsvar eller vad är det som pågår? Jag opererade bort mandlarna som 11åring, innan dess hade jag skitofta halsfluss men nu har jag istället jätteofta halsinfektioner och inflamationer till höger och vänster som inte går att medicinera utan bara "vänta ut", en gång hade jag fått många olika halsvirus på samma gång, då var jag sjuk i 3  veckor.

det är väl inte normalt att vara sjuk minst 1 vecka varje månad?
    var kan man vända sg, vårdcentralen känns inte så jävla lockande faktiskt då det bara blir samma vsia varje gång "vila, alvedon, halstabletter, drick varmt".

Nån som har samma besvär?

• Svar på tråden Blir sjuk VARJE månad !
  • EsMamma

Vad jag har hört så kan man få problem om hela halsmandlarna tar bort. De sitter där för att stoppa infektioner att komma längre ner i svalget.

Har du provat med probiotika? 70% av immunförsvaret sitter i mag/tarmsystemets slemhinnor, så har man en bra balans på tarmfloran får man oftaste ett bättre immunförsvar.

• Cubix

tack för tipset, ska prova det.

Svar på tråden Blir sjuk VARJE månad !