Amma IKEA Haparanda
Finns det amnngsrum på IKEA i haparanda eller hur gör man där?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-24 10:48
Vågar inte sätta mig och amma varsomhelst och riskera att bli utkastad :(
Finns det amnngsrum på IKEA i haparanda eller hur gör man där?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-24 10:48
Vågar inte sätta mig och amma varsomhelst och riskera att bli utkastad :(
jag kollade inte efter något amnings rum kan finnas. utan jag satt mej lite avskillt och ammade henne under en tunn filt. bruka göra de samma när vi är på stan.
Det skulle jag mer än gärna göra men jag vågar inte. Jag är så rädd att någon kommer och säger till mig eller nått.. :/ Usch, det är så jobbigt!
Vet inte om just Haparanda har men 2 andra ikea affäreer jag varit på hade ammnings/vilorum.
Haha, ja jag har då varit så fräck att jag bara satt mig i en soffa å ammat där.. haha.. dock avskillt å inte mitt i där alla går. Var då ingen som sa nåt.. ;)
Har ingen aning om de finns nått amningsrum där, har aldrig sett nått.. Har iofs inte letat heller..
Har varit på Ikea i Haparanda massor med gånger och aldrig sett något amningsrum. Däremot har jag vid flera tillfällen sett mammor sitta i soffavdelningen och amma. Det kan ju alltid finnas människor (oftast utan egna barn) som stör sig på det men jag tror att personalen tycker att det är ok. Utkastad blir man inte.
Med tanke på att det finns rökrum i restaurangen som man behöver gasmask för att gå förbi även om dörren är stängd kanske man skulle föreslå att de inrättar ett amningsrum. Det borde ju inte vara så svårt.
Gör verkligen folk så?! Det kan jag inte tänka mig och är folk så idiotiska som kasta ut folk för att de ammande är det verkligen något fel.
Det brukar finnas amnings/skötrum på IKEA. Ring och hör!
jag ammade alltid på ikea med båda mina barn. jag satte mig bara där jag var när barnet var hungrig, en filt att skylla sitt bröst med, jag är en sån som även ammar i resturangen. man kan ju sätta sig i den delen som är barnanpassad.
nä skämmas över att bebis äter skulle jag inte göra, däremot kanske många andra borde skämmas hur dom äter :P
Jag ammade på Ikea Uppsala i matsalen. De har låga soffor med en massa leksaket odyl brevid. Där satt jag samt 2 andra och ammade och åt. Sen vid blöjbyte hittade jag amningsrumemt, men med min långätare (45 minuter utan bekymmer) så hade jag nog inte använt det endå.
Nu var det ett tag sen jag var på IKEA i happaranda, men IKEA i Karlstad (pluggar där på distans, bor i Piteå) var jag på för en vecka sen och dom varuhusen är identiska och där finns det ett amnings/skötrum i anslutning till restaurangen, skulle gissa att det finns i happis med eftersom varuhusen som sagt var är identiska...
Jag har ammat lite varstans (på soffor, bänkar, på golvet, i restaurangen, utanför kassorna, osv, osv) på IKEA i haparanda! Har INTE blivit utkastad eller ens fått så mycket som en sur blick! (tro mig, det hade de fått ångra isåfall!!)