• lårkaka

Abort pga kön

En nära vän till mig har under en tid försökt bli gravid och sen när hon blev det tog hon ett sådant där test som går att skaffa i usa (och säkert andra länder) för att få reda på könet på barnet eftersom hon vill ha en dotter.

Hon har en son sen tidigare och vill absolut inte ha en till, hon vill ha ett barn av varje  och nu när testet visade att det var en pojke så tänker hon göra abort.
    Bara det tycker jag är hemskt, men nu vill hon också ha med mig som stöd och det känns så himla fel för mig men hon är ju ändå en väldigt nära vän till mig så jag vet inte alls vad jag ska göra.{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Abort pga kön
  • psychocandy

Är såna där tester verkligen säkra?

Hur som helst, du är inte skyldig att stötta den här (komplett galna!?) människan. Eller vara vän med henne för den delen.

• Dajo

Som väldigt nära vän bör hon tåla att du berättar vad du tycker om hennes dumma påhitt. Stå på dig!

• LillaJag06

Det är ju helt sjukt, här sitter en massa familjer och kämpar i flera år, andra förlorar sina barn ink.jag själv

Och sen kommer andra och ska göra abort pga kön!!!!! Sjukt är det enda jag kan säga.
    Sen hur mycket kan man lita på dem testerna?
    Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om min vän hade berättat något sånt för mig, jag hade sagt att hon var sjuk i hela huvudet och sen gått därifrån!
  • Mika86

men fy.
    Du som vän borde va ärlig o ge den där människan en rejäl tankeställare o fråga vad hon håller på med.

Visst man kan ju önska sig ett visst kön men herregud man gör väl inte abort för det, tycker man inte iaf men tydligen gör man det eller vissa iaf.

Stå på dig o stötta inte henne i denna galna idé

• mamamamamaräng

Jag hade först försökt få henne att förstå hur fel det är. Fast det borde hon banne mig fatta ändå.
    Om hon inte tar intryck och ändrar sitt beslut hade jag blivit skitförbannad och låtit henne veta vilken hemsk och bortskämd människa hon är.
    Och fan vet om jag inte hade låtit människor i hennes omgivning få veta det oxå, så att vi hade blivit fler om att tala förstånd med henne.
    Förhoppningsvis hade det hjälpt.

Ja jag vet att det låter oetiskt och förmyndaraktigt och även om hon bett mig i förtroende så går sådana hänsynstaganden bort.

• KossanMuu

fanns en tråd för ett tag sen där de förde statistik på hur pålitliga de där testen är, har för mig det visade sig vara ganska många fel reslutat. Visa henne det så kanske hon tänker om.

♥ bf 15 februari 2010 ♥ - kossanshandarbete.blogg.se
  • Toppen9
    KossanMuu skrev 2010-01-24 00:51:08 följande:
    fanns en tråd för ett tag sen där de förde statistik på hur pålitliga de där testen är, har för mig det visade sig vara ganska många fel reslutat. Visa henne det så kanske hon tänker om.
    I den tråden hade testen rätt i 50 % av fallen dvs lika lätt att gissa vad det är
  • ArvidsMorsa

Ett test på könet?
    Det enda som kan berätta könet under en graviditet är fostervattenprov eller ultraljud.

Därimot är det fri abort till v24 (fruktansvärt) i många stater.

• Anonym

Har två tjejer sen innan och nu försöker vi på en liten till och vist hoppas man väll på en pojke den här ggn. Men att ta bort ett liv pga att de e ''FEL'' kön de va det mest idiotiska jag har hört. Tycker du ska visa henne en sida där folk kämpar med att få barn eller folk som förlorat sina alra käraste guldklimpar så kanske hon förstår vilken gåva ett barn är oavset kön. Jag hade aldrig ställt upp hur nära vän jag än varit så aldrig om hon ska ta bort det för att hon tycker att det är ''FEL'' kön.

Svar på tråden Abort pga kön