• Papayia

Var kan jag köpa en gammal gungstol?

Har letat efter en gammal gungstol men hittar ingen (som inte redan blivit såld)
    Har kollat blocket, tradera, myrornas och ringt en och annan secondhand butik som inte haft någon inne.
    Jag bor i Göteborg. Är det någon som vet något ställe som säljer beg möbler? Eller hur jag kan få tag på den här gungstolen. Någon annan säljsida som är som blocket? Det är tänkt som en present men tiden börjar rinna ut...
    Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Var kan jag köpa en gammal gungstol?
  • isisisis

På väldigt många auktioner.
    Kostar i regel inte mer än 300 på auktion.

• Jezamine

Tidningsannonser,affärernas anslagstavlor,har du kanske redan kollat?Tradera?
    Det är svårt att få tag i,därför släpper jag aldrig våran gamla,ganmla 7 pinnars gungstol.

• Papayia

Tack Jezamine, de är sålda.

Loppisar är ett bra tips men problem eftersom jag inte kan ringa innano se om de har någon inne. Vi måste försöka låna en större bil eller nåt litet släp eller så för att få hem den. Så att åka på vinst och förlust blir lite svårt...tyvärr.

• Jezamine
    Papayia skrev 2010-01-24 10:45:17 följande:
    Tack Jezamine, de är sålda.Loppisar är ett bra tips men problem eftersom jag inte kan ringa innano se om de har någon inne. Vi måste försöka låna en större bil eller nåt litet släp eller så för att få hem den. Så att åka på vinst och förlust blir lite svårt...tyvärr.
    Tycker det är illa av folk at inte ta bort annonserna när varan är såld.Lycka till.
  • Papayia
    Jezamine skrev 2010-01-24 10:47:06 följande:
    Tycker det är illa av folk at inte ta bort annonserna när varan är såld.Lycka till.
     Javisst är det!
  • Papayia
    isisisis skrev 2010-01-24 10:47:07 följande:
    Har du kollat dina lokala auktionsverk då?
    Nej det har jag inte, vad är det? Ska googla
  • Papayia

Har hittat en sida som jag ska kolla på när jag inte har en turbounge som rycker i tangentborget Hoppas att de har autioner mer än en gång i veckan, verkar vara mkt på lördag morgonar...

• isisisis
    Papayia skrev 2010-01-24 10:53:51 följande:
    Har hittat en sida som jag ska kolla på när jag inte har en turbounge som rycker i tangentborget Hoppas att de har autioner mer än en gång i veckan, verkar vara mkt på lördag morgonar...
    Ja,lördagar och söndagar är de dagar som de har auktioner.
    Så brukar det vara visning på fredagar.Då kan man kolla in varorna ifall det finns defekter,så man vet vad man bjuder på.

Men jag kan säga att auktioner är billigare än loppisar! Loppisar har blivit skamligt dyra.
    De vet inte heller vad det är för värde på äldre saker.
    Så fort det är något äldre så får det hutlösa priser som är långt mer än det dubbla du får ge på en uktion.
    Det är billigare att köpa moderna varor också på auktion.
    Lampor,cyklar mm  än på tex blocket
  • isisisis

Dessutom är det roligt och spännande

En gungstol kanske kan vänta en vecka eller 2? Det är ju inget man behöver på studs,även om man är ivrig när man vill något?

• bustösen

jag hittade på blocket för 150kr, ha tålamod det dyker upp nya ganska ofta

• Papayia
    isisisis skrev 2010-01-24 11:03:35 följande:
    Ja,lördagar och söndagar är de dagar som de har auktioner.Så brukar det vara visning på fredagar.Då kan man kolla in varorna ifall det finns defekter,så man vet vad man bjuder på.Men jag kan säga att auktioner är billigare än loppisar! Loppisar har blivit skamligt dyra.De vet inte heller vad det är för värde på äldre saker.Så fort det är något äldre så får det hutlösa priser som är långt mer än det dubbla du får ge på en uktion.Det är billigare att köpa moderna varor också på auktion.Lampor,cyklar mm  än på tex blocket
    Du, det berkar ju riktigt intressant det där, ska kolla upp det.
    Man åker dit o kollar först o sen dagen efter så sätter man sig och ropar bud då?
    Måste testa det nån gång! Om jag vågar
    Jo priserna varierar mkt! Samma typ av gungstol har varierat från ca 300 upp till 1500kr på blocket!.
    Tack för ditt tips!
  • isisisis
    Papayia skrev 2010-01-24 14:00:54 följande:
    Du, det berkar ju riktigt intressant det där, ska kolla upp det. Man åker dit o kollar först o sen dagen efter så sätter man sig och ropar bud då? Måste testa det nån gång! Om jag vågar Jo priserna varierar mkt! Samma typ av gungstol har varierat från ca 300 upp till 1500kr på blocket!. Tack för ditt tips!
    Jo,det är jätteroligt.Så prova du!
    På endel auktionsverk lägger de ut objekten med foto på nätet innan auktion också.

Man ska bara tänka ut ett "maxbud" innan man börjar bjuda.
    Annars är det lätt att dras med när adrenalinet flödar haha!

Men ofta kan man göra rejäla fynd på auktion.Priset beror ju på tillfället.
    Om det finns någon annan JUST DÅ är som också vill ha en gungstol tex.
    Är det bara du som vill ha en gungstol kan du få den VÄLDIGT billigt

Ofta kan man fynda just otymliga möbler ,för att ingen behöver dem just då
Svar på tråden Var kan jag köpa en gammal gungstol?