• LizzieT

BRA thriller/skräckfilm?

Någon som har tips på en BRA thriller eller skräckfilm som t.o.m en som hatar skräckfilmer tycker är bra? Förutom Paranormal Activity.

Det finns dom som har det värre än du.
  • Svar på tråden BRA thriller/skräckfilm?
  • shalse

Såg the Strangers för ett tag sedan,väldigt obehaglig.Thailändska skräckisen Shutter är också en klassiker.

• Engfield

Jag såg en spansk skräckfilm. Tror den heter Barnhemmet på svenska. Den var så där lagomt läskig, hela tiden på ett bra sätt... fick gåshud vid ett par tillfällen

• LizzieT
    shalse skrev 2010-01-24 11:02:02 följande:
    Såg the Strangers för ett tag sedan,väldigt obehaglig.Thailändska skräckisen Shutter är också en klassiker.
    Har sett båda, men tyckte inte någon utav dom var JÄTTE bra^^
  • LizzieT
    Engfield skrev 2010-01-24 11:06:20 följande:
    Jag såg en spansk skräckfilm. Tror den heter Barnhemmet på svenska. Den var så där lagomt läskig, hela tiden på ett bra sätt... fick gåshud vid ett par tillfällen
    Har den nedladdad, men har inte hunnit se den ännu, på trailern verkar en inte så himla bra, men det kanske den är`?
  • jentho

Mirrors.

Skräck från 2008 med Kiefer Sutherland och Paula Patton.
    Dolt under ytan.
    Michelle Pfeiffer och Harrison Ford.
  • LizzieT
    jentho skrev 2010-01-24 11:12:55 följande:
    Mirrors. Dolt under ytan. Michelle Pfeiffer och Harrison Ford.
    Har sett båda :P hehe. Mirrors var sådär och tyckte inte om dolt under ytan^^
  • shalse

Orphan har jag hört ska också va bra tydligen(ej sett).Midnight meat train va ok.

• jentho
    LizzieT skrev 2010-01-24 11:56:15 följande:
    Har sett båda :P hehe. Mirrors var sådär och tyckte inte om dolt under ytan^^
    Ok, vad för slags film/handling tycker du om då?
    Nämn nån film du tyckte var spännande så kanske jag har nåt tips på nåt liknande, är skräck/thriller fanatiker
  • LizzieT
    jentho skrev 2010-01-24 12:00:46 följande:
    Ok, vad för slags film/handling tycker du om då? Nämn nån film du tyckte var spännande så kanske jag har nåt tips på nåt liknande, är skräck/thriller fanatiker
    Typ andefilmer eller blod och mördar filmer eller tortyrfilmer (fråga inte varför, ibland vill man plåga sig själv lite, hehe ), Saw är mina filmer I den stilen.
  • jentho
    LizzieT skrev 2010-01-24 13:06:25 följande:
    Typ andefilmer eller blod och mördar filmer eller tortyrfilmer (fråga inte varför, ibland vill man plåga sig själv lite, hehe ), Saw är mina filmer I den stilen.
    Hehe, ja saw filmerna är häftiga.
    Har du sett cube filmerna?
    Ganska mycket blodstänk i dem med.
    The grudge filmerna är lite halv spokey oxå.
Svar på tråden BRA thriller/skräckfilm?