• Miss u

Haft mens i mer än 7 dagar????

någon mer som haft det så.. innan gravideteten var 7 dagar normalt.. å nu verkar det inte avta.. någon som haft samma..börjar bli orolig.. första mensen efter graviditeten

• Svar på tråden Haft mens i mer än 7 dagar????
  • Toppen9

jag har haft 11 dagar som mest och det i tonåren (dvs ingen graviditet innan) sånt är helt normalt innan menscykeln är regelbunden.

• Toppen9

menar alltså att det kan ta ett tag innen mensen blir regelbunden efter en graviditet och då borde det vara helt normalt.

• Miss u

tack för svare.. jag hoppas verkligen det.. min mens har alltid varit en 28 dagars cykel och 7 dagar lång... så man blir ju lite fundersam. =) får hoppas den snart går över.. men d ser inte ut som att den avtar nåt..inte än i  alla fall.. :(

• Flickan och kråkan

Att första mensen är längre och att man blöder mycket är jättevanligt....liksom att det kan vara lite oreda i cekeln inledningsvis. Jag har vanligtvis mens i 7 dagar precis som du och blöder varken lite eller mycket. Efter första förlossningen kom mensen tillbaka efter 6 månader. Det var rena "blodbadet". Blödde väldigt mycket och hade mens i 2 veckor. Det var *kul*. Hade en lång cykel efter det, 1½ månad innan nästa mens kom. Den var "normal" = 1 vecka, vanlig mängd blod. Efter det vanlig cykel igen med ÄL vid normal tid etc. Blev gravid igen då, så ingen mens men eftersom ÄL låg som den brukar hade den nog tittat fram som vanligt annars.

Sitter med första mensen efter andra förlossningen nu. Lillebror är 9 månader. Väntade mig samma jobbiga första mens den här gången, men verkar vara mer som vanligt den här gången. Skönt. Jobbigt att blöda mycket.

• Miss u
    Flickan och kråkan skrev 2010-01-25 06:07:08 följande:
    Att första mensen är längre och att man blöder mycket är jättevanligt....liksom att det kan vara lite oreda i cekeln inledningsvis. Jag har vanligtvis mens i 7 dagar precis som du och blöder varken lite eller mycket. Efter första förlossningen kom mensen tillbaka efter 6 månader. Det var rena "blodbadet". Blödde väldigt mycket och hade mens i 2 veckor. Det var *kul*. Hade en lång cykel efter det, 1½ månad innan nästa mens kom. Den var "normal" = 1 vecka, vanlig mängd blod. Efter det vanlig cykel igen med ÄL vid normal tid etc. Blev gravid igen då, så ingen mens men eftersom ÄL låg som den brukar hade den nog tittat fram som vanligt annars.Sitter med första mensen efter andra förlossningen nu. Lillebror är 9 månader. Väntade mig samma jobbiga första mens den här gången, men verkar vara mer som vanligt den här gången. Skönt. Jobbigt att blöda mycket.
    Grattis till lillebror me  =)
    skönt å höra att det är vanligt..har försökt hitta på google men hittade inget som lugnade ner mig.. :P
    Får hoppas den snart går över..pratade me en kompis ida å hon fick sin dotter i februari förra året och har haft blödningar ända sedan dess :S hoppas inte så är fallet för mig...
  • Flickan och kråkan
    Miss u skrev 2010-01-25 15:41:33 följande:
    Grattis till lillebror me  =) skönt å höra att det är vanligt..har försökt hitta på google men hittade inget som lugnade ner mig.. :PFår hoppas den snart går över..pratade me en kompis ida å hon fick sin dotter i februari förra året och har haft blödningar ända sedan dess :S hoppas inte så är fallet för mig...
    Har knappt hört någon som fått helt "normal" men första gången. De flesta blöder mycket och längre än vanligt. Sedan finns det dem som får enbart liten, kort blödning. Tycker verkligen inte att du ska oroa dig .
Svar på tråden Haft mens i mer än 7 dagar????