• Hustomten

Billig och bra förvaring, Hjläp oss!

Behöver MASSOR med förvaring till vårat "hobbyrum". Det dräller med verktyg, städsaker, bilsaker, renoveringsgrejer, färgbunkar, en träningsmaskin (som knappt syns under all bråte), krukor,sladdar, julsaker och en massa bra att ha pinaler. Vill få ordning men hur?? Funderar på en massa typ lagerhyllor, har tittat lite i IKEA katalogen men de kostar lite mer än vi har råd med. Vart kan man få tag i bra och billiga hyllor samt lådor för bra och säker förvaring???

• Svar på tråden Billig och bra förvaring, Hjläp oss!
  • Alle

Vad har ni för budget? Kolla på exv Silvan, Jysk, Bauhaus, Rusta - de brukar ju också kunna ha såna saker.

• pcotjej

Ni kanske kan köpa flyttkartonger och förvara en del grejer i?

• turia

steg ett

Rensa det du inte använder, el ska använda...

steg 2

Åk på ikea, lagerhylla med korgar till ev zinkbyttor.
    städgrejset i en plastback kanske tex?

• Hustomten

"Vad har ni för budget?"

Max 1000:- men helst under

• luzorsus

finns ju plastbackar för typ 10 krpå ikea.........

angående hyllor så kan du ju koll apå blocket om nån säljer lagerhyllor billigt.

• Alle

Sparringskenor norrgavel.cyberspace.se/handla/handla.asp och sedan andrasortering hyllplan från brädgårn kan kanske vara nåt?
    De kan ni vaxa/måla/olja/lacka eller vad ni nu vill och sparring är ju jättebra och lätta att justera höjd på hyllplan med tex.

• Nika75

Kolla begagnatmarknaden efter hyllor! Man kan också köpa billiga hyllplan och konsoller på brädgårdar eller byggvaruhus som Bauhaus. Bara att sätta på väggarna. Sedan köper ni massa backar att förvara saker så att det blir ording och reda. Hyllor och backar har även Clas Olsson billigt!
    Verktyg förvaras bäst på en sådan där väggskiva där man fäster krokar som man kan flytta runt. Tror inte att de är så dyra...

• Hustomten

Tack för tipsen!

Vill i möjligaste mån undvika att sätta upp nåt på väggarna. Jag är expert på att möblera om titt som tätt och vill ha det så mobilt som möjligt

Flyttkartonger kan nog komma på frågan!

Surt att man bor så lång från roliga ställen som IKEA, Biltema, Claes Ohlson, Jula och dylikt.

• Nika75

Kom på en sak. Jag bor själv trångt och har hyllor högt uppe vid taket i hallen där jag förvarar massa "krafs" som jag använder i bland eller tillfälligt vill få undan. Det braiga är att mina plastlådor (från Clas Olsson som också har postorder!) är transperanta och jag ser på ett ungefär vad som ligger i varje låda. Det är otroligt skönt att slippa leta och rota när man ska ha något...

Fördelen med hyllor på väggarna (och framförallt att utnyttja höjden) är att det ger ett rymliga intryck eftersom man sparar golvyta!

• linda87

Ikea har billigast lagerhyllor, köper nuii bredare kan ni få plats med banankartonget, ett tips

• Hustomten

Jag får nog ta en diskussion om det där med hyllor på väggen. Det ser onekligen trevligare ut det håller jag med om!

Banankartonger säljer de för ngra kr på MAXI så det var smart Att inte jag tänkt på det

• linda87

man kan till och med få kartongerna gratis i vissa fall

köp annars konsoller och plank på en brädgård, kan inte bli billigare

• halstabletten

Hustomten- kolla även COOP och MAXI angående backar. Jag vet att COOP ibland har specialerbjudanden på sina iaf.

Svar på tråden Billig och bra förvaring, Hjläp oss!