• Nanna08

Ömma bröstvårtor, ett väldigt tidigt tecken?

Jag vet att man ska ta ett gravtest om man misstänker något istället för att bara spekulera och ev. lura sig själv ibland. Men denna gången är det på tok för tidigt för mig att ta ett test, har bim den 4/2.

Fick positivt på äl-stickan i onsdags och i torsdags blev strecket ännu starkare, sen gick det ner på fredagen. Jag tror ägget lossnade på torsdagen, kände som ett litet hugg i högra ljumsken sen var det inget mer.

Jag har nu haft ömma bröstvårtor dagarna efter äl (fre, lör, sön) och de har kännts lika ömma varje dag och detta är något jag aldrig har haft.
    De ställer sig även direkt vid beröring.

Kan detta vara ett väldigt tidigt tecken?

Skriv vad ni tror!

• Svar på tråden Ömma bröstvårtor, ett väldigt tidigt tecken?
  • Jezamine

Nej det behöver det inte vara.

• miss mums

hej hopp!! Jag har oxå beräknad icke mens den 4/2 :P Vad spännande! O nu ffa igår kände jag oxå att jag haft ömma bröstvårtor, just bara dem...kände igår när jag o mannen skulle mysa att jag nästan kände mig irriterad när han rörde dem för jag ju var öm......det kan ju vara ett väldigt tidigt gravtecken, får hoppas det iaf!! JObbigt när det är så lååångt till testning.....vi måste följas åt! Jag håller tummarna att det faktikst är ett tidigt tecken! :)

• Nanna08
    miss mums skrev 2010-01-24 12:23:01 följande:
    hej hopp!! Jag har oxå beräknad icke mens den 4/2 :P Vad spännande! O nu ffa igår kände jag oxå att jag haft ömma bröstvårtor, just bara dem...kände igår när jag o mannen skulle mysa att jag nästan kände mig irriterad när han rörde dem för jag ju var öm......det kan ju vara ett väldigt tidigt gravtecken, får hoppas det iaf!! JObbigt när det är så lååångt till testning.....vi måste följas åt! Jag håller tummarna att det faktikst är ett tidigt tecken! :)
    Absolut får vi följas åt, kul att vi ha bim samtidigt

Jag har sagt till min man att det absolut rörförbud och det har det varit i tre dagar nu hehe.

Håller tummarna för oss!

Vad tror ni andra? Behöver fler svar på vad det kan vara positivt som negativt...
  • Falafel

Man får inte symptom från det att ägget släpper utan från den stund det fäster.
    Tror att det är 1. Tillfällighet. 2. Inbillning

Att av olika anledningar få ömma bröstvårtor är liksom inte svårt...
    Gått utan BH i en lite för sträv tröja?
    Sexat på bakifrån så de gnuggat i madrass eller annat?
    Kanske har en ny BH som inte sitter riktigt som de andra?

Ja, listan kan göras lång...
    Att det skulle vara ett grav.tecken håller jag för högst orealistiskt.

• Nanna08
    Falafel skrev 2010-01-24 13:13:31 följande:
    Man får inte symptom från det att ägget släpper utan från den stund det fäster. Tror att det är 1. Tillfällighet. 2. Inbillning Att av olika anledningar få ömma bröstvårtor är liksom inte svårt... Gått utan BH i en lite för sträv tröja? Sexat på bakifrån så de gnuggat i madrass eller annat? Kanske har en ny BH som inte sitter riktigt som de andra? Ja, listan kan göras lång... Att det skulle vara ett grav.tecken håller jag för högst orealistiskt.
    Okej...

Inbilldning är det definitivt inte! Har haft det nu i 3 dagar så jag vet att det är verklighet.

Sen allt annat du skrivit är det inte heller.

Jag har hört att så fort ägget befruktas så bildas det progesteron som är ett hormon som kan göra så kroppen blir lite konstig på alla sätt och vis.

Men som sagt vi får se.

Vill jag ha svar från någon som har haft detta eller verkligen vet något om detta, inte bara komma med dumma orealistiska svar.
  • Nojjig82

Jag är i vecka 6 och hade inte planerat att bli gravid. Vi är dock glada ändå
    Jag har i normala fall väldigt släta bröstvårtor och det var det första jag märkte, långt innan jag tog ett test. Först trodde jag det var för att vi har haft rätt så kallt inomhus nu när elpriserna är skyhöga, men det var det inte visade det sig.
    Jag fick ömma och större bröstvårtor ca 5-7 dagar efter befruktningen skulle jag tro och jag var som sagt inte alls inställd på att jag är gravid så inbillning var det verkligen inte för mig.
    Jag håller tummarna för dig!

• Nanna08
    Nojjig82 skrev 2010-01-24 16:21:49 följande:
    Jag är i vecka 6 och hade inte planerat att bli gravid. Vi är dock glada ändå Jag har i normala fall väldigt släta bröstvårtor och det var det första jag märkte, långt innan jag tog ett test. Först trodde jag det var för att vi har haft rätt så kallt inomhus nu när elpriserna är skyhöga, men det var det inte visade det sig. Jag fick ömma och större bröstvårtor ca 5-7 dagar efter befruktningen skulle jag tro och jag var som sagt inte alls inställd på att jag är gravid så inbillning var det verkligen inte för mig. Jag håller tummarna för dig!
    Åh grattis till din graviditet!

Ja det kan ju vara ett tecken, lika mycket som det inte behöver vara det.. men jag har aldrig haft så och just att de hittills har hållit i sig i 3 dagar.

*Hoppas*
  • Orchido

Jag hade ömma bröst tre dagar efter min ägglossning och det brukar jag aldrig ha om jag då inte ska ha mens. Men det visade sig för mig vara ett väldigt tidigt tecken då min kropp varit gravid två ggr innan så det kändes som min kropp kände av graviditet tidigt.

Är i v.27 nu så för mig är det verkligen ett tidigt gravtecken

• Nanna08
    Orchido skrev 2010-01-24 18:35:44 följande:
    Jag hade ömma bröst tre dagar efter min ägglossning och det brukar jag aldrig ha om jag då inte ska ha mens. Men det visade sig för mig vara ett väldigt tidigt tecken då min kropp varit gravid två ggr innan så det kändes som min kropp kände av graviditet tidigt. Är i v.27 nu så för mig är det verkligen ett tidigt gravtecken
    Åh grattis!

Hade du ont i själva brösten eller även i bröstvårtorna?

Har aldrig haft detta symptomet och jag fick ont i dem efter äl...
Svar på tråden Ömma bröstvårtor, ett väldigt tidigt tecken?