• CJK

Bra ursäkt för att plötsligt inte komma på fest med jobbet?

Någon som har förslag på en bra ursäkt för att dra sig ur vinprovning med jobbet samma dag? Har redan tackat ja och det blir misstänkt om jag tar bilen till festen. Vill därför hellre låta bli att gå dit. Förslag någon?

• Svar på tråden Bra ursäkt för att plötsligt inte komma på fest med jobbet?
  • lollipop25

Har du inga syskonbarn eller någon annans barn som du "måste" passa?

• Mickis74

* Säg att du inte har lust
    * Säg att du inte orkar
    * Säg att annat kommit emellan och att du helt enkelt inte kan

• Fru Bergman

Jag körde med migrän. Men folk i min omgivnig vet att jag lider av det.

Men annars är det som mickis säger, säg att du inte har lust!!

• CJK

Tack för tips. Att inte ha lust duger inte, vi är en liten grupp, ska ha en aktivitet, och det är beställt mat osv. Skulle ju kunna hugga till med huvudvärk men grejen är att jag aldrig någonsin har huvudvärk. Äsch, jag får väl säga att jag känner mig konstig och nog håller på att bli sjuk helt enkelt.

• sanndris

Om man säger att det hänt en personlig grej inom familjen brukar dom inte våga fråga vad det är... även om dom är nyfikna..

• Polgara

Håller med sanndris inlägg!Eller helt enkelt säga sanningen...

• JsN

TA bilen och konstatera att du fått kraftig mensvärk som du tagit starka tabletter mot som du inte vill blanda med alkohol! (Det underlättas naturligtvis av om du normalt har kraftiga menssmärtor) Får man väldigt ont och/eller tar smärtlindring för sent så kan man blanda ibuprofen med panodil för ökad effekt och panodil ska aldrig tas med alkohol.

• CJK

Tack för alla tips! Säga sanningen är dock inget alternativ i v6 efter två missfall.

• 1malle

Säg att du har tvättstugan tidigt i morgon bitti, har du egen tvättmaskin så säg att du ska vara flythjälp till din gamla moromr eller nått...kl. 8 på morgonen...
    Men jag håller med föregående...Att säga sanningen är alltid bäst, men i ditt fall förstår jag att du inte kan det än, så att tänja lite på sanningen är väl oki....

• gummibears

Något en del kör med är att dom äter tabletter mot urinvägsinfektion, o då inte ska dricka alkohol....liten vit lögn

Svar på tråden Bra ursäkt för att plötsligt inte komma på fest med jobbet?