• Snurrpellen

Kan man färga om en skinnsoffa???

Då mina föräldrar skulle kasta sin skinnsoffa bestämde vi oss för att ta den och göra ett försök att rädda den...Den är ljusbeige och har två mega stora fläckar... Haha ser nästan ut som om två personer hade blivit skjutna i den... :-O
    Det är kläderna som "färgat" av sig också verkar det vara "fettfläckar" från huvudet..?! Iallafall, frågan är om det är någon vet om det finns något att behandla soffan med och göra den mörkare....typ mörkbrun/mörkbeige...??

• Svar på tråden Kan man färga om en skinnsoffa???
  • hbsson

Ja det går :) finns folk som jobbar med sånt. Vi gör det på mitt jobb t ex, men då handlar det mest om bilklädsel. Vi använder oss av kompressor o spruta, nästan som om du fixar små lackskador på bilen. Men det är en ganska lång process med rengöring, färgning, fixering, infettning mm o en soffa är stor. Rekommenderar inte att man ger sig på de själv hemma.

• sebbe123
    hbsson skrev 2010-01-24 19:21:36 följande:
    Ja det går :) finns folk som jobbar med sånt. Vi gör det på mitt jobb t ex, men då handlar det mest om bilklädsel. Vi använder oss av kompressor o spruta, nästan som om du fixar små lackskador på bilen. Men det är en ganska lång process med rengöring, färgning, fixering, infettning mm o en soffa är stor. Rekommenderar inte att man ger sig på de själv hemma.
    å intressant det har jag aldrig hört talas om, har själv en skinngrupp i ljustbeig som jag inte riktigt gillar färgen på skulle vilja ha lite mörkare.
    Vet du var man kan vända sig och vad de skulle kosta?
Svar på tråden Kan man färga om en skinnsoffa???