• Isanje

Vid vilken vikt tycker du att en nyfödd bebis är stor bebis?

Konstig rubrik kanske,läste i en tråd att en bebis på 4.5 kg skulle vara normalstor,inget konstig alls men jag tycker ju att det är en stor bebis.

Nu till frågan, vid vilken vikt är en bebis stor och vid vilken vikt är bebisen liten? (i dina ögon såklart)

• Svar på tråden Vid vilken vikt tycker du att en nyfödd bebis är stor bebis?
  • luckyme83

jag tycker att 4 och uppåt är stor bebis...

• Isanje

Jag kan ju också ta o svara... över 4 kg tycker jag också är stor bebis och under 3 är en liten

• luckyme83
    Isanje skrev 2010-01-24 14:29:11 följande:
    Jag kan ju också ta o svara... över 4 kg tycker jag också är stor bebis och under 3 är en liten
    min son vägde 3500..han var helt lagom =)
  • Jungblom

Jag tycker att en bebis runt 4,5 kg är en stor bebis.
    Min systerdotter vägde 4.1 när hon kom ut och inte tyckte att hon var speciellt stor, rund dock.

• Angel eyes

Över 4 tycker jag är stort, under 3 liten. Men fortfarande är de ju "normalstora". Min son vägde 4700. {#lang_emotions_laughing}

• Marma

över 4 e stort enligt mig. min son vägde 3885g när han föddes o tyckte det lagom

• Kamikazee

En bebis som väger över 4 kg vid födseln skulle jag nog kalla stor. Ett barn under 3,2 kg är liten. Allt däremellan är "normal" födselvikt.
    Men det beror väl på vilka referenser man har. På min sida har de flesta bebisar varit ganska små, mindre än 3,5 kg och runt 50 cm långa. På makens sida så finns det riktigt stora bebisar på över 5 kg. Får man ett bar på 5 kg så känns nog en 4 kilos som rena minibebisen

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • AnnaFreja

Över 4 kg är en stor bebis tycker jag.

• Isanje
    luckyme83 skrev 2010-01-24 14:31:04 följande:
    min son vägde 3500..han var helt lagom =)
    min dotter vägde 3475
Svar på tråden Vid vilken vikt tycker du att en nyfödd bebis är stor bebis?