• Sökaren1987

    Tog ni reda på kön?

    Hej. 


    Kille här som väntar barn i maj.
    Lite nyfiken på om det är någon här som tog reda på kön 
    när ni väntade era barn eller om ni som väntar barn ska ta reda på kön.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 06:37
    Vi kommer att kolla kön.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 10:28
    9:e februari var jag och tjejen till stockholm på ultraljudskilniken Tittut och fick reda på könet där. Vi väntar en dotter.
  • Svar på tråden Tog ni reda på kön?
  • Gnagarn

    Jag har en tjej och en kille och vi tog reda på könet båda gångerna. Mest av nyfikenhet helt enkelt.

  • sportiz79

    Hej

    Har en grabb och en dotter. På grabben kikade vi könet innen av ren nyfikenhet och för att man kunde planera lite mer när allt var så nytt. Kunde förbereda sig mer mentalt. Men visste lixom va som skulle pluppa ut när det var dags. Men sen när dottern var på g så sa vi att nu vill låta det vara en överaskning. Det var lika spännade på sitt sätt som när grabben kom. Skulle det bli en trea senare så vet vi inte vilket hur vi skall göra. Men ändå klart värt det som första gångsförälder.. Tyvler JAG iallafall sen vi ju alla olika åsikter.
    Lycka till iallafall.

  • PerG

    Nä, vi ville inte veta med någon av våra barn. Ville ha lite överraskning till förlossningen... ;) 

    Dessutom hade vi ändå inte tänkt inhandla saker utifrån könet så det kändes inte viktigt för den skull heller. Snarare tyckte vi tvärtom att det var skönt att inte veta eftersom vi inte ville snöa in för mycket på rosa/blå när vi skulle köpa kläder och grejjer.

  • Amora Branca Sylvestre

    Vi kunde inte hålla oss, vi ville ha redan på direkt.

  • Bubbe

    Vi tänkte ta reda på kön men när vi väl var där så titta vi på ultraljudet så mycket att när det var klart så hade frågan aldrig kommit upp. =D

  • Str4nger

    Vi tog inte reda på kön på första knodden (blev en liten kille). Men nu på andra som kommer i mars har vi kollat och det är en flicka. Oavsett vad det varit så är barnet lika välkommet :)

  • anders 1974

    Vi frågade vid rutinUL om de kunde se könet. Dock fick vi bara en gissning som
    visade sig att stämma. För andra barnet gjorde vi ett FVP och fick då reda på
    könet direkt. Nyfikna som vi var kunde vi inte vänta.

  • Shostakovitz

    Vi var jättenyfikna på första barnet och fick veta att det var en tjej. Nu när vi väntar nummer två nu till maj kändes det inte lika viktigt att veta men jag kunde ändå inte låta bli att fråga under ultraljudet så då fick vi reda på att det var en kille.

    För oss gjorde det att det kändes ännu verkligare bara, och ännu mer spännande, som att tjuvkika lite i ett paket utan att öppna det. Det har egentligen aldrig spelat oss någon roll vilket kön det blir men det har hjälp oss att drömma och se fram emot när de kommer ännu mera {#lang_emotions_smile}

  • Tiddellipom

    Ja, vi tog reda på könet. Ingen av oss såg någon anledning att inte göra det. Det har inte påverkat våra inköp alls och förresten; varför ska barnmorskan veta mer om vårat blivande barn än oss? Så resonerade vi. Det blev en lite pojk som tyckte att 7 månader i magen var fullt tillräckligt. Så kan det gå.

  • Sökaren1987

    Tack för alla svar.


    När ni tog reda på kön var det då på rutinultraljudet eller hade ni bokat privat?
    Nån som kollat på 3D/4D?
  • Eliasz

    Tjena. vi tog reda på könet.

    Vi hade tänkt att vänta till förlosningen men vi blev fööör nyfikna. vi trodde att vi skulle ångra oss. men det har vi inte gjort en sekund =)
    Det blir en son =)

  • VonBulldog

    JAAAAAA jag ville veta vilket kön det skulle bli, och det var jättekul att veta och planera, det satte lite extra piff på graviditeten tyckte jag. Tänka på namn, kolla på kläder ja massor av saker blev lite mer verkligt på något sätt allaredan under graviditeten

  • pappaihaninge

    japp !


    tog reda på könen på båda mina tjejer . 
    men var nog mest för att vi ville köpa grejer innan och att vi var väldigt nyfikna . 
  • Pappa2006

    Nej. Vi ville att det skulle bli en överraskning. Fick en son första gången och en dotter andra. Nu väntar vi tredje och kommer inte att ta reda på det nu heller.

  • EnTiger

    Jag kommer aldrig klara av ovissheten under hela graviditeten, vi är i vecka 11 nu och jag orkar inte ens vänta tills ULet för att få veta vilket kön det är.. :)

  • digamond

    Grattis :)
    Vi fick båda våra barn på Madeira / Portugal och där var det så man fick hindra dom om man inte ville veta. Dock tog vi bara det som det kom och 2 underbara grabbar har det blivit. Dom är 1,5 och andra är snart 3 nu.

    Tycker det var skönt att få reda på vad det var, så kan man ganska enkelt planera lite hur man ev. vill ha barnrummet osv.

    Åter igen, grattis till budskapet.

  • Vakten

    Vi tog reda på könen dels av nyfikenhet och för att kunna förbereda med så mycket som möjligt innan födseln.

Svar på tråden Tog ni reda på kön?