• Anonym

Ni som tar levaxin

När på dygnet tar ni er tablett? Jag tar min på morgonen.....känner mig bäst/har mest ork och energi på eftermiddag/kväll! På morgon fömiddag känner jag `mig oftast mycket orklös och trött, funderar på om jag borde ta den på kvällen i stället?

• Svar på tråden Ni som tar levaxin
  • Cecese

Jag tar den numera vid lunch just för att jag inte klarar av att ta den på morgonen. Förr tog jag den på morgonen för läkaren rekommenderade det. Ett tag så tog jag den även kvällstid men då blev mina värden sämre så det var då läkaren rekommenderade att ta den på morgonen för hon sa att kroppen tar bäst upp det då.
    Jag har inte heller märkt nån skillnad i pigghet oavsett när jag tar den på dagen/kvällen.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anna Panna

Jag har alltid tagit den på morgonen så jag har inget att jämföra med - men har ganska liten dos, 75 mikrogram, ni kanske har större dos?

• Anonym

Tack för svar....

• pojkens

jag tar den på morgonen. Men om du är trött och orkselös kanske du ska kolla doseringen så att du inte ligger för lågt helt enkelt? 

• Anonym

Har gjort det, värdena är fina

• C C mamma

Jag tar mina på kvällen.  Har även tagit på morgonen och det spelar ingen roll för mina värden.

• Snöflinga

Jag tar på kvällen. Mest för att jag äter mjölkprodukter på morgonen och det ska man ju inte göra i anslutning till levaxinintaget. Men jag har inte funderat över orkeslöshet olika tider på dygnet.

• Anonym
    C C mamma skrev 2010-01-24 20:59:52 följande:
    Jag tar mina på kvällen.  Har även tagit på morgonen och det spelar ingen roll för mina värden.
    Märker du någon skillnad om du tar morgon eller kväll?
  • Anonym
    Snöflinga skrev 2010-01-24 21:04:49 följande:
    Jag tar på kvällen. Mest för att jag äter mjölkprodukter på morgonen och det ska man ju inte göra i anslutning till levaxinintaget. Men jag har inte funderat över orkeslöshet olika tider på dygnet.
    Hmm okey det där med mjölkintag visste jag inte? Jag har bar mjölk i kaffet på morgonen, men det kanske inte heller är bra?
Svar på tråden Ni som tar levaxin