• Ellie23

Bröstförstoring, MEN vilken storlek?!?

Ska göra en bröstförstoring nästa månad men är fortfarande osäker på vilken storlek som skulle passa mig. Jag är 164 cm och väger 48kg. alltså ganska liten... vill ju inte ha för stora bröst, det ska ju se "naturligt" ut. Jag och läkaren kom överrens om 250 ccl men jag undrar om inte det skulle vara bättre med 300ccl? vill ha en C-kupa...

Finns det någon därute som har några bra råd att ge mig?

• Svar på tråden Bröstförstoring, MEN vilken storlek?!?
  • Lanloun

Satsa på en stor B-kupa eller liten C-kupa. Större skulle inte se bra ut med din vikt & längd. Lycka till!

• SeTa

Håller med föregående talare. Vill du att det ska se hyfsat naturligt ut är en liten c det största du ska ha. Lycka till!

• Ellie23

Tack tjejer! det kanske är bäst att hålla mig till 250 då... så svårt att bestämma sig!

• Jenny N

Är du osäker så kanske det kan vara en god ideé att boka in en till tid till kirurgen så du får pröva implantat igen.
    Jag ska operera mig om en vecka och var på en andra konsultation i torsdags och kunde äntligen bestämma både storlek och placering, det blev inte alls det vi bestämt oss för från början.
    Har du prövat med ristestet? Om inte gör det och pröva i olika kläder och så hur det kommer se ut.

Lycka till!

• sarah

Jag är lika lång som du och väger 52kg. Jag ville ha 300 men min läkare övertalade mig till 350. Jag ångrar det i dag. Hade små innan och efter två barn som ammat var det lilla jag hade tomt så jag hade inte så mkt till att börja med.

Det beror lite på vad du har nu och vad man är ute efter. 

Jag var aldrig ute efter att "göra stora bröst" utan bara ha några överhuvudtaget men det blev definitivt större än jag tänkt. Jag ville ha max en liten C och fick en liten D    och JAG tycker inte de riktigt passar till min kropp men andra som ser mig med kläder på tycker det ser bra ut.  Jag hade hellre fått lite mindre än jag tänkt mig än tvärtom.

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • Ellie23

Jag hade en stor b kupa innan jag fick min son, men nu efter att ha ammat honom länge så har jag inget kvar.. jag är ute efter en normal c-kupa, och vill absolut inte ha för stort! det set bara konstigt ut på mig... men jag är så nojig att 250 ccl "bara blir en b-kupa"
    har testat med ristest och det ser bäst ut med 250, men det ska läggas bakom muskeln så det blir nog lite mindre i verkligheten

• Jenny N

Min kirurg sa att ca 50 cc försvinner om man lägger bakom muskeln, kan ju vara bra att ha i åtanke. Samtidigt är det ju jobbigt om de skulle bli större än du tänkt dig, hm det är verkligen svårt det där.

Själv är jag ute efter att få tillbaka min D-E kupa jag hade innan jag fick barn så jag ska lägga in mer än dig, är lika lång men väger mer än dig, runt 52 tror jag.
    Ska lägga in 430 cc framför muskeln.

Det finns ju flera bra siter med bilder på bröstförstoringar, kolla där om det finns några tjejer som har ungefär samma utgångsläge som dig och hur deras bröst ser ut efter.

• maryestelle

Tycker du skall närama dig 400. Jag är 168 lång och tog 425 ångrar idag att jag inte tog närnmare 500.  man vänjer sig met tiden. efter några år har brösten sjunkt något och man vant sig.

• Sandra88

Jag har gjort 2 bröstförstorningar på kort tid. Första gången så la jag i 405cc, runda gelehallon, bakom muskeln. Men det räckte inte för att fylla ut mitt häng så det blev som "gropar" ovanpå bröstet och det berodde på att ja la i för litet implantat. Andra gången jag gjorde det så la jag i 465cc och nu är groparna borta. Jag tycker att mina bröst ser väldigt små ut och skulle gärna vilja ha större. Men det är många som tycker att de vill ha större bröst efter nått år. Jag är 162cm och väger 55kg. Det är ett svårt beslut att fatta men jag röstar på att du lägger i 300cc. =)

• Hallonmopeden

Jag tycker du ska lägga in 300. Jag valde mellan 325 o 375. Min kirurg tyckte 375 men jag trodde att det skulle bli för stort. Nu i efterhand tycker jag att jag gott kunde tagit den stl som hon rekommenderade. Men jag är ändå jättenöjd!!! Som sagt endel försvinner när man lägger bakom muskeln. Lycka till!!

Svar på tråden Bröstförstoring, MEN vilken storlek?!?