Härskartekniker och Svärdöttrar (långt!!)
Det finns flera härskartekniker. Den första är att osynliggöra den andra att föröjliga. Underminering är en annan liksom förtal och ryktespridning.
När alla dessa samverkar gör man bäst i att lägga sig ner och spela död eller slåss.
Nu står jag inför ett massivt dilemma. Min äldste , 24 årige son har dragits in i en människas nät, och där verkar alla dessa tekniker vara ett centralt tema. Precis som i vilken kult som helst gör personen dessutom allt för att skilja denna person från sin familj. Så jobbar Hassela, Jehovas Vittnen och så jobbar Al Qaida.
Att framställa sig själv som totalt oumbärlig är kanske ingen härskarteknik, men kan användas på samma vis. Denna människa , sonens flickvän sen 6 år, har fått min son att tro att det är omöjligt att sova utan härskarinnan. Att göra egna roliga saker likaså. Däremot är Härskarinnans familj otroligt fantastisk. De kör med traditionella könsroller (mor jobbar heltid, sköter närstående åldringar SAMT sköter all marktjänst medan mannen och sonen i huset jagar och mekar med bilar!)
Jag har tidigare kommit hyfsat bra överrens med sonens flickvän (de bor ihop sen 5 år) men i jul brakade helvetet löst.
Hon fick för sig att hennes morfar var döende(ja, han har en hjärntumör, men han vårdas hemma!)och ville inte fira jul med oss för " Min mårrfar kanske inte lever i jul så jag vill inte fira nån pissejul med er!"
Tack så mycket!
Så sonen kom inte. När jag ringde honom på julaftons kväll var det ett himla skrålande och skrattande i bakgrunden. Oj, sa jag, har ni sån fest? Ja, vi sitter och spelar julklappsspelet med XX (flickvännen)morfar! Och han är glad för han dricker julagrogg!!!
Så hon bara slingrade sig ur detta-precis som hon slingrat sig ur alla våra fester, högtider och konfa mm. Han har 3 yngre syskon och enda sättet att få dem att komma på dopet av den yngste var att göra sonen och henne till gudföräldrar!
Nu ångrar jag mig bittert!
Jag VET att det är hans val, men jag klarar inte av människan längre. Alltid när jag talar med honom i telefon står hon i bakgrunden och rapar, gapar eller skriker könsord!
Idag upptäckte jag att hon blockat mig på Facebook, där jag innan kunnat läsa om allt kul hon gör med sina kompisar, samtidigt som hon via sone hälsar hur dåligt hon mår!!
Grrrrr!
Så; HUR skall jag göra nu?! Jag talar med sonen som ofta ringer och pratar med mig i timmar när hon är ute.
Vi har en fin relation i allt utom när det nu gäller henne-och gudarna skall veta att vi kämoade för att gilla henne från början. Hon är bonnig, grov och gravt överviktig genom att hon äter fel och som en häst!
Jag vill INTE bli kritiserad eller få konstiga påhopp-jag är verkligen genuint ledsen och behöver råd och tröst! Skit får jag ändå!
Så snälla, skona mig, jag vill BARA ha vettiga, trevliga svar!