• Anonym (kissnödig)

Kissar ofta/mycket vid menstruation?

Detta är en jätteknäpp fråga, jag vet, men när jag har mens så kissar jag så mycket. Ibland går jag på toa en gång i timmen och oftast kommer en ordentlig skvätt. Kan också känna mig kissnödig utan att det kommer så mycket.

Vad kan det bero på? Är det normalt?
    Dessutom blöder jag mycket med små, små klumpar.
    Lite orolig.
  • Svar på tråden Kissar ofta/mycket vid menstruation?
  • Dimitra

Kan skriva under på allt du skrivit i TS så vi är i alla fall två

The Dimitra universe.
  • Zoe03

Samma här.Veckan innan mens är jag uppsvullen som en ballong.
    När mensen väl kommer ärdet som det sticks hål på ballongen, allt vatten som
    samlats i kroppen kommer ut.

• Anonym

Instämmer med övriga. Tror att det är vanligt att man samlar på sig vätska kring mens, och den vätskan måste ju ut nånstans

• Anonym (kissnödig)

Åh vad skönt att höra att vi är fler! Hehe Ja, det är nog så att man samlar på sig vätska! Tack så mycket för era svar!

• Anonym
    Anonym (kissnödig) skrev 2010-01-24 22:13:36 följande:
    Åh vad skönt att höra att vi är fler! Hehe Ja, det är nog så att man samlar på sig vätska! Tack så mycket för era svar!
    Och ang dina klumpar så är de normala också Koagulerat blod och slemhinna. Myspys, men normalt
  • Anonym (kissnödig)
    Anonym skrev 2010-01-24 22:26:12 följande:
    Och ang dina klumpar så är de normala också Koagulerat blod och slemhinna. Myspys, men normalt
    Tack!
    Grejen är att jag fick barn i april och jag har fått för mig att det är mer blod och mer klumpar sen dess. Kan det bli så?
    Fräsch diskussion
  • Anonym
    Anonym (kissnödig) skrev 2010-01-24 22:28:08 följande:
    Tack! Grejen är att jag fick barn i april och jag har fått för mig att det är mer blod och mer klumpar sen dess. Kan det bli så? Fräsch diskussion
    Hehe, det är det KR på FL är till för

Vet inte om det kan bli mer sånt efter graviditeten faktiskt?
    Har inte fått barn än (39 dagar kvar )  så personligen har jag inget att jämföra med heller.
    Men klumparna är helt normala iaf
  • Anonym (kissnödig)
    Anonym skrev 2010-01-24 22:31:25 följande:
    Hehe, det är det KR på FL är till för Vet inte om det kan bli mer sånt efter graviditeten faktiskt? Har inte fått barn än (39 dagar kvar )  så personligen har jag inget att jämföra med heller. Men klumparna är helt normala iaf
    Okej. Lycka till med den nya individen!
  • Anonym
    Anonym (kissnödig) skrev 2010-01-24 22:35:17 följande:
    Okej. Lycka till med den nya individen!
    Tack
  • Anonym

SÅn är jag alltid. Brukar gå upp 1.2 kg i vatten innan mens och sen när den sätter igång springer jag på toa som en galning. Hört flera som har likadant. 

• Anonym (kissnödig)
    Anonym skrev 2010-01-25 22:31:48 följande:
    SÅn är jag alltid. Brukar gå upp 1.2 kg i vatten innan mens och sen när den sätter igång springer jag på toa som en galning. Hört flera som har likadant. 
    Haha, gud vad skönt att höra! Jag har verkligen inte funderat på det förut men de senaste gångerna jag haft mens har jag tänkt på att jag verkligen kissar hur mycket som helst när mensen sätter igång. Hehe... skönt att höra att man är normal!
  • Anonym
    Anonym (kissnödig) skrev 2010-01-25 22:44:44 följande:
    Haha, gud vad skönt att höra! Jag har verkligen inte funderat på det förut men de senaste gångerna jag haft mens har jag tänkt på att jag verkligen kissar hur mycket som helst när mensen sätter igång. Hehe... skönt att höra att man är normal!
    vad skönt att jag inte är ensam!!!
  • Anonym (Sara)

Så är det för mig med! Men som mest när jag slutat blöda. En annan grej är att jag är mycket tröttare innan mens, och när den är över så kan jag vara uppe hur länge som helst, får svårt att sova. Någon som känner igen det?

Svar på tråden Kissar ofta/mycket vid menstruation?