• zummar

Han skriker så jag blir döv!!! Vad gör man åt det?!

Kan nån komma med något tips för hur jag ska få min son att sluta skrika så man får tinitus.

Han skriker så att det skär i märg och ben när han inte får som han vill, eller när han blir arg över att han inte får upp maten på skeden osv...han skriker också när han är glad, inte lika ihållande.

Han är snrt 2,5 år o har inte så bra ordförråd och jag inser ju att han delvis skriker av ren frustration.
    Men som sagt, det är ett så vansinnigt gällt ljud att det knappast går att beskriva.
    En vän till mig sa att "det känns som att hjärnan börjar vibrera när han skriker sådär"
    Själv tycker jag att det känns som när en tecknad figur blir slagen med två symbaler i skallen o liksom fortsätter vibrera...SÅ känns det i mitt huvud när han går igång.

Jag har försökt det mesta, burit in honom på hans rum eller satt honom på en "skrikpall" o sagt att här får du skrika hur mycket du vill...funkar sådär...han slutar väl då men ja, det är ju likadant nästa gång nåt går honom emot.

Nån som känner igen sig?
    Vill nog mest ha lite stöd, för jag känner väl att det kommer att gå till sig lite när han börjar hantera språket lite bättre....men fy va jobbigt det är!

• Svar på tråden Han skriker så jag blir döv!!! Vad gör man åt det?!
  • Eisa

Sådär låter min 20-månaders ibland också. Exakt sådär.

Det som INTE hjälper:
    1. Säga till bestämt
    2. Säga till snällt
    3. Hålla för öronen
    4. Ignorera
    5. Skrika tillbaka
    6. Hyssja

Det som hjälper: INGEN ANING.

Man får stå ut verkar det som. Snart blir de större.

• Licens To Kiss

När han skriker vilken röstnivå har du då?

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 39+1 (BF 29/1-2010)
  • Teskedsmamman

Japp! Jag har två som inte har hanterat språket så bra vid den åldern så de har skrikit en hel del.... BVC ville tom kolla upp hörseln på dem för det är tydligen vanligt bland barn med hörselnedsättning att de skriker....

På äldsta sonen hittades inget men mellansonen fick rör i öronen vid 3 års ålder då de hittade vätska bakom hans trumhinnor.

Tredje sonen både pratar bra och har inga hörselproblem men skriker likt förbannat, numera har jag lärt mig stänga av, jag hör dem inte längre

Annars är öronproppar ett billigt lindrings-medel.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • zummar
    Licens To Kiss skrev 2010-01-24 22:04:53 följande:
    När han skriker vilken röstnivå har du då?
    jag har vanlig samtalsnvå, åtminstonne när han börjar, ibland höjer jag rösten för att försöka komma "igenom".

Eisa:
    Va skönt att det finns fler än jag som har en som inte går att göra ngt åt.

Teskesmamman;
    När började det lägga sig med skriket!? när de började prata eller!?
Svar på tråden Han skriker så jag blir döv!!! Vad gör man åt det?!