• Superbia

Vad har du för hobby?

Alltså, jag känner mig som världens tråkigaste människa emellanåt. Det är som att jag inte har några intressen längre. Visst, jag läser, sitter vid datorn och nu har jag kommit igång med träningen igen, men jag räknar det nästan inte som mina intressen, utan skulle vilja ha en regelrätt "hobby". Vad gör ni andra egentligen?

Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • Svar på tråden Vad har du för hobby?
  • lillasmilla

Jag har min dotter! =) Trädgården, hunden. Den dagen jag får lite mer egentid igen blir det mer hund (träna och tävla) och kanske en häst igen. Kanske kommer jag å dottern dela detta intresse? =)

• Superbia

Var det ingen mer som hade någon hobby att dela med sig av

• Mysfröken

Jag virkar och stickar. Mest små mjukisdjur, men även annat. Kände mig precis som du förut innan jag började med detta. Men det gäller ju att hitta det som passar en själv. Det kan ta lite tid ibland. (Inte för att man måste ha en hobby, men om man nu vill det) Resultatet av min hobby kan du se i bloggen om du vill.
    millansgarntrassel.blogspot.com

• MayaS

Jag har olika hobbys i olika perioder.. vissa perioder gör jag inte ett skit medan andra perioder då virkar eller syr korsstygn när jag inte gör det så målar jag i olja, andra perioder håller jag på med digital scrapbooking..

Den enda hobbyn jag har året runt är mina hoyor vilket gör att det blir mycket annat runt omkring såsom fotografering av blommorna, redigering av bilder och uppdatering av hemsidan mm.

• Scarlett77

Jag har inga som helst hobbies, jag gillar böcker, film, shopping osv men inga regelrätta hobbies.........jag tror faktiskt jag skulle gilla att tillverka egna smycken, det verkar lite pyssligt och kul och man kan ge bort fina halsband till vännerna eller sälja på jobbet (en del gör det på mitt jobb)

Men ärligt talat så trivs jag bra med att inte ha någon hobbie även om jag ibland tänker som jag tror du gör, att alla andra har en så man "borde" ha en :)

Hoppas du hittar nått som passar dig :)

• Superbia

Jodå, jag har hållt på med att göra kort innan och ska ge mig på att scrappa mitt första album nu. Skriver även en del, så jag vet inte varför jag får för mig att jag borde ha fler hobbies. Prestationsångest kanske

• Superbia
    Themis skrev 2010-01-27 22:13:59 följande:
    Jag irriterar folk på internet.
    Haha, ja det är väl en hobby lika bra som någon annan
  • Themis

Men det finns ju lite annat också.

Samlar frimärken, halvädelstenar/ädelstenar, ritar smyckedesignidéer.

Spelar rollspel-regelbundet sedan många år. Tänker aldrig sluta så länge vi inte är dementa för jag tycker det är jättekul med mitt gäng-det handlar till 99% om vilka man spelar med.

Just nu försöker jag lära mig springa en mil på löpband.

Men man kan ju inte hålla på med allt jämt, får ta upp lite då och då och sen låta grejen ligga på hyllan några år.

• idiblon
    Themis skrev 2010-01-27 22:13:59 följande:
    Jag irriterar folk på internet.
    Samma här.

Fast jag skulle vilja hitta en ny, eller flera nya hobbies. Att debattera skiten ur folk här är inte givande längre, snarare destruktivt.
    Jag tänkte att jag kanske behöver en liten paus, så ni vet.
  • SuzR

jag ska börja virka! måste sluta bita på mina naglar och tånaglar (ewww) så det ska jag göra framför tv.n ska gå en kurs t.o.m

sen bakar jag mycket, kakor och bröd...och ger bort.
    lagar mat

ja det var väl det. ingen direkt hobby.

• Superbia
    SuzR skrev 2010-01-29 14:01:56 följande:
    jag ska börja virka! måste sluta bita på mina naglar och tånaglar (ewww) så det ska jag göra framför tv.n ska gå en kurs t.o.msen bakar jag mycket, kakor och bröd...och ger bort. lagar matja det var väl det. ingen direkt hobby.
    Herregud, hur kommer man åt att bita på tånaglarna, haha!
  • hundpuss

Jag håller på med hundträning (lydnad mestadels) och fotografering. Det mesta är intressant, sålänge det är utomhus. Gillar naturen. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vad har du för hobby?