är det BARA min man som kan?
jag förundras ibland över väninnornas gnällarior över sina barns pappor. de KAN inte klä dem, kan inte matcha kläder, kan inte sätta på dem RÄTT kläder till olika sorters väderlek, än mindre ha lite framförhållning och handla kläder åt dem.
är det verkligen bara jag som har en karl som faktiskt är rätt bra på det? han klär sig själv väldigt snyggt och bra och efter lite uppmuntran från mig så klär han även vår son snyggt och bra. jag tror att han var lite osäker från början på hur jag ville ha det, det är ju traditionellt ett mammaområde och alla karlar får ju jämt höra att de inte kan, stackarna. men jag tycker att min man väljer bra ur lådorna när jag ber honom klä vår tvåårige son. finns ingen anledning att komma i efterhand och påpeka nåt.
han har oxå, precis som jag fått göra, lärt sig hur man klär barn under vintern. det är ju ingen medfödd kunskap hos oss mammor. tänk bara på alla trådar i ämnet "fryser hon?" eller "klär jag honom för varmt?"
likaså är han en fena på att hitta bra priser på bra ytterkläder. det är HAN som driver på att vi ska hitta riktigt bra vinterkängor och overaller till nästa säsong, nu när det reas ut inför våren. det är han som har letat reda på, valt och köpt, på egen hand och på eget initiativ, de ytterkläder som vår son haft denna vinter. och de har varit jättebra!
är han verkligen den enda karl som kan och vill?