• elink

är det BARA min man som kan?

jag förundras ibland över väninnornas gnällarior över sina barns pappor. de KAN inte klä dem, kan inte matcha kläder, kan inte sätta på dem RÄTT kläder till olika sorters väderlek, än mindre ha lite framförhållning och handla kläder åt dem.

är det verkligen bara jag som har en karl som faktiskt är rätt bra på det? han klär sig själv väldigt snyggt och bra och efter lite uppmuntran från mig så klär han även vår son snyggt och bra. jag tror att han var lite osäker från början på hur jag ville ha det, det är ju traditionellt ett mammaområde och alla karlar får ju jämt höra att de inte kan, stackarna. men jag tycker att min man väljer bra ur lådorna när jag ber honom klä vår tvåårige son. finns ingen anledning att komma i efterhand och påpeka nåt.

han har oxå, precis som jag fått göra, lärt sig hur man klär barn under vintern. det är ju ingen medfödd kunskap hos oss mammor. tänk bara på alla trådar i ämnet "fryser hon?" eller "klär jag honom för varmt?"

likaså är han en fena på att hitta bra priser på bra ytterkläder. det är HAN som driver på att vi ska hitta riktigt bra vinterkängor och overaller till nästa säsong, nu när det reas ut inför våren. det är han som har letat reda på, valt och köpt, på egen hand och på eget initiativ, de ytterkläder som vår son haft denna vinter. och de har varit jättebra!

är han verkligen den enda karl som kan och vill?

• Svar på tråden är det BARA min man som kan?
  • linjes

Ja det är BARA din man som kan i hela sverige,tänk vilket kap du har gjort

• elink

vilken tur jag haft då? nä men allvarligt så kan det ju inte vara. jag tror att det nånstans är så att kvinns hellre gnäller än lyfter fram det som är bra med deras män.

• Alle

Nejdå!

Min kan också

Han kan massa annat också.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Höst flickan

Min karl kan matcha, men han bryr sig inte.
    Dock är han mycket bra på att klä dottern, precis lika bra som mig.

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Flina78

Min är hur bra som helst på att klä både sig och sonen. Dessutom är han inredningsintresserad och lagar gärna mat. Han tar tag i tvätt på eget initiativ.

• väduren74

min man är en riktig hejare på att hjälpa mina tjejer att handla kläder-matter of fact- det går betydligt smidigare och lugnare till när han följer med vår 11åring till klädes affären!

• Alle
    Alle skrev 2010-01-25 08:42:46 följande:
    Nejdå!Min kan också Han kan massa annat också.
    Tvättar, städar, tar hand om barnen, lagar mat, saftar och syltar, bakar bullar, är en jäkel på att laga pitepalt
    Har en ängels tålmod med stökig sambo och stökig tonåring...
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Teskedsmamman

Min man också, fast fel kläder hamnar på fel barn ibland men de är snudd på lika stora alla tre.

Däremot matchning? Är det verkligen så jävla viktigt? Är det inte viktigare ungarna får kläder på sig som är avsedda för väderleken?

*trött på matchningshysterin*

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • pojkens

ja, det fungerar väl , hyffsat iallafall...haha. nä, men det går bra. sambon har ju varit hemma i ett halvår nu så han har ju fått luska ut vilka kläder som behövs vid olika tillfällen. Det enda som jag tycker r lite problematiskt är att jag är mer frusen än vad han ör, och gärna vill att sonen ska ha mer kläder på sig. Känner ibland att han utgår från att han itne fryser. Men det är itne så att sonen klagar eller blir sjuk så det är nog mest jag kanske som oroar mig...i onödan. 

Sen är det nog mest jag som köper kläder till honom. Inte för att jag egentligen gillar att shoppa kläder. Hatar att shoppa till mig själv, medan sambon r en hjare på att hitta snygga kläder till sig själv. Men till barnen behvöer man ju inte prova....så det är bara att rycka lite plagg som ser shyssta ut :) 
Svar på tråden är det BARA min man som kan?