Carena? bra/dålig olika modeller?
Är Carena en bra vagn? är det en Brio eller inte? Det är en djungel av olika modeller fast det är Carena. Vilken är som en sulky med fullt liggläge men INTE paraplyvagnshjul. / Nette
Är Carena en bra vagn? är det en Brio eller inte? Det är en djungel av olika modeller fast det är Carena. Vilken är som en sulky med fullt liggläge men INTE paraplyvagnshjul. / Nette
Crena Sprint Lux är en sittvagn med som är vändbar och med fullt liggläge.
Den är smidig och dessutom superbillig. Jag köpte min för 1395:- men då var det erbjudande. Kostar 1695:- i vanliga fall.
Vi är supernöjda med vagnen. Enda dåliga jag kan säga är att den gnisslade i början, men bara att smörja så blev det bra
Carena tillverkas av Brio. Är som sagt supernöjd med den! Hade tur och fick den för 995:- på rea. Även min gnisslade lite men som sagt, smörjer man så blir det bra.
Ingen Carena vagn är som en sulky i storlek, den minsta "riktiga" vagnen dom här är lika stor som en vanlig sittvagn. Bäst är ju om du har möjlighet att kika på lite olika vagnar, vi kör med en lättviktare till sittvagn och kompleterar den med en paraplysulky, maclaren techno XT som fö inte är kass på något sätt ;) när det behövs en mindre vagn.
LisaD,
haha, vad skönt att någon annan skrev det så slapp jag försvara "min" vagn själv. Var frestad att göra det men avstod eftersom det kändes lite barnsligt att bli lite sur för att någon dissar ens förslag.
TS: MAclaren Techno har större hjul än en vanlig paraplyvagn och är därför bättre än standardparaplyisen.
fler erfarenheter?
Det blev en Carena!
Hoppas du blir lika nöjd med din som jag är med min!
Våran Carena ride gnisslade mycket i början i chassit, men med smörj blev den bra.
MEN vi har problem med däcken, det är sånna där luftkanalsdäck tror jag det heter, det är som om gummit liksom lossnat från fälgen och blivit för stora, så det låter som attan när det blir tyngd på däcken, typ när man ska upp på en trottoar.
Vi har fått jättemycket trevlig hjälp från personalen på barnens hus, och vi skulle få nya däck om det blev värre (som ett hjul nu har blivit) Så jag ska åka och byta idag!!
Annars är jag jättenöjd med själva vagnen!
/Linda