• Min Aida

Hur kan jag hjälpa mitt barn att börja krypa?

Så enkelt som rubtiken säger: Hur hjälper jag mitt barn att börja krypa?
    Har en dotter sedan tidigare, men hon kröp aldrig riktigt utan började gå tidigt istället.

♥Jag lever och andas för Aida & Selma♥
  • Svar på tråden Hur kan jag hjälpa mitt barn att börja krypa?
  • The Black Lady

Hon börjar krypa om hon vill.... inget du kan "lära" henne....

• ELLEoClara

Det kommer när det kommer om det kommer!

Min tjej är 8 1/2 mån och visar inget intresse för att krypa och inte vill hon ligga på mage heller
    Brukar ibland försöka lägga henne på mage med roliga/"förbjudna" leksaker framför som tex fjärrkontrollen.
    Att låta de vara direkt på golvet utan halkiga filtar och utan strumpor kan kanske hjälpa dem lite!
  • Vickan I

De kryper när de känner sig redo som ovan sagt, men vad som hjälpte vår son var att vi började krypa runt hemma också, mamma och pappa . Ja inte hela tiden såklart haha, men när vi lekte. (Fick tipset av läakren på bvc då vår son var lite "sen" med att krypa). Sedan hade han en kompis som var tidigare än han själv som var här och kröp och det verkade trigga intresset också för sedan gick det i en himla fart.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • La Lola

Det kommer när det kommer.
    Om det kommer. Alla barn kryper ju inte.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Min Aida

ok tack alla för era svar!

♥Jag lever och andas för Aida & Selma♥
  • Natali84

Hej ett tips, kanske inte fungerar med dig men prova, Lägg barnet på mage på golvet med leksaker lite framför som barnet inte når....

• UlliZzz
    ELLEoClara skrev 2010-01-25 11:22:08 följande:
    Det kommer när det kommer om det kommer! Min tjej är 8 1/2 mån och visar inget intresse för att krypa och inte vill hon ligga på mage heller Brukar ibland försöka lägga henne på mage med roliga/"förbjudna" leksaker framför som tex fjärrkontrollen. Att låta de vara direkt på golvet utan halkiga filtar och utan strumpor kan kanske hjälpa dem lite!
    haha låter som här!! min son 8mån är tom för lat för att hålla upp huvudet så lägger man han på mage så lägger han ner huvudet på sned och tittar på tvn.... trotts dom "förbjudna" leksakerna....
Svar på tråden Hur kan jag hjälpa mitt barn att börja krypa?