• Dee Why

Tips på snygg, praktisk cd förvaring

Håller på att bli galen på alla cd skivor! Hur kan man förvara dem på ett praktiskt sätt helst utan att ha en hel möbel som tar upp halva vardagsrummet???
    Är helt säker på att det finns massor av bra tips från er!
    Skicka gärna med bilder...

• Svar på tråden Tips på snygg, praktisk cd förvaring
  • Dee Why

Ingen som har nåt bra tips?

• SuzR

jag köpte cd lådor på granit, svarta. Sen köpte jag plastfickor och tog ut alla cd skivor ur fodralen och slängde dom!! Sen satte jag små plastflikar och skev a-ö och satte varje plastficka bakom respektive bokstav och satte lådorna i bokhyllan. jag har ingen bild men det är himla praktiskt och nej, jag saknar inte fodralen

• Dee Why

Åh, tack för era tips!
    SuzR: Det tror jag är det snyggaste sättet, men man har ju ingen överblick som i ett skåp, tex det som PappaG tipsade om. Får konvolutet (eller vad det heter ) plats i plastfickan också?

• SuzR

alltså det lilla häftet? jag har inte provat, jag slängde dom också! det kan nog bli lite knöligt

• Graboid

Vi köpte cd-insatser till billy-hyllor, tycker det blev jättebra! Får plats med många per hyllplan och vi har det blandat med böcker, tycker det ger ett mer samlat och prydligt intryck. :)

• Dee Why
    Graboid skrev 2010-01-26 22:30:17 följande:
    Vi köpte cd-insatser till billy-hyllor, tycker det blev jättebra! Får plats med många per hyllplan och vi har det blandat med böcker, tycker det ger ett mer samlat och prydligt intryck. :)
    Har du nån bild?
  • isisisis

Eftersom ag sällan spelar skivorna har jag gt alla i en åda i en byrå i V-rummet.
    Då slipper jag damma eller se dem.
    Har ingen skivspelare heller.Spelar genom datorn.Har bra högtalare där.
    Dessutom finns den nyaste musiken där.

• Dee Why
    lollsanT skrev 2010-02-01 11:19:31 följande:
    Vi har inte köpt än eftersom vi inte är klara med vardagsrummet men vi kommer ha 4st (kanske 5 ) skåp på väggen för att gömma sånt i.lindholms.se/produktbilder/elsa_vaggvitrin
    Den var snygg!
    isisisis skrev 2010-02-01 11:22:20 följande:
    Eftersom ag sällan spelar skivorna har jag gt alla i en åda i en byrå i V-rummet.Då slipper jag damma eller se dem.Har ingen skivspelare heller.Spelar genom datorn.Har bra högtalare där.Dessutom finns den nyaste musiken där.
    Misstänker att det är så många gör. Vi är inte speciellt tekniska av oss, men vi kanske får ta oss i kragen nu
Svar på tråden Tips på snygg, praktisk cd förvaring