• Izzy76

Ägglossningsfråga

Hej!
    Jag har ätit Pergo dag 5-9 och var på VUL dag 12,då hade jag 2 blåsor på 13 resp 13,5 mm. Nu undrar jag hur stor chansen är att de lossnar?
    Är på dag 15 och har ej fått utslag på äl-stickorna...
    Någon klok som kan ge mig liiiiiite hopp?

• Svar på tråden Ägglossningsfråga
  • Embla82

Äggen behöver växa till sig lite till för att dom ska kunna lossa. När jag åt pergo hade jag äl på ca dag 23-25 de gånger jag fick äl, ganska sent alltså.  Äggen brukar växa ca 2 mm per dag så du kan ju hoppas på att få äl om ca 4-7 dagar.

• Izzy76
    Embla82 skrev 2010-01-25 13:39:03 följande:
    Äggen behöver växa till sig lite till för att dom ska kunna lossa. När jag åt pergo hade jag äl på ca dag 23-25 de gånger jag fick äl, ganska sent alltså.  Äggen brukar växa ca 2 mm per dag så du kan ju hoppas på att få äl om ca 4-7 dagar.
    Tac så jättemycket!!! 4-7 dagar efter ultraljudet?
    Tack tack!
  • Izzy76

Så då borde mina blåsor vara runt 19 och 19,5 mm idag,på ett ungefär...?

• Embla82

ja precis, det är min gissning. Ägget behöver vara ca 20 mm för att vara moget och släppa. Så kanske får du utslag den här veckan nu då Lycka till!

• Izzy76
    Embla82 skrev 2010-01-25 14:08:29 följande:
    ja precis, det är min gissning. Ägget behöver vara ca 20 mm för att vara moget och släppa. Så kanske får du utslag den här veckan nu då Lycka till!
    Tack återigen!!
    Har en son tackvare pergotime och jag fick utslag på dag 18,så det kanske blir även denna gång.
    Tack{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Ägglossningsfråga