• Riley

    Mensvärk EFTER mens?

    Har haft lite krångel med min mens på sistone, den har blivit oregelbunden och ser inte "normal" ut alla gånger. Denna månad har mensvärken inte riktigt släppt efter mensens slut och vill gärna veta om någon annan upplevt detta? Inte så att det gör lika ont som vanlig mensvärk utan som väldigt svag värk just ovanför blygdbenet... Google hittade inget av intresse...

    Väntar på IVF så väldigt osannolikt att jag skulle vara gravid - vet ju att man kan få molvärk då...

  • Svar på tråden Mensvärk EFTER mens?
  • smultronhesten
    Riley skrev 2010-01-25 15:43:47 följande:
    Har haft lite krångel med min mens på sistone, den har blivit oregelbunden och ser inte "normal" ut alla gånger. Denna månad har mensvärken inte riktigt släppt efter mensens slut och vill gärna veta om någon annan upplevt detta? Inte så att det gör lika ont som vanlig mensvärk utan som väldigt svag värk just ovanför blygdbenet... Google hittade inget av intresse... Väntar på IVF så väldigt osannolikt att jag skulle vara gravid - vet ju att man kan få molvärk då...
    Nej! Här har du en till som går och drar med samma värk. Det har dykt upp fleeera gånger efter mens eller ibland mitt i cykeln. Skitjobbigt! Oftast har jag så ont att jag bara ligger. Jag har ingen aning om vad det beror på. Har inte vågat söka heller.
    Nu är jag ju inte i en utredning eller på väg att skaffa barn :/ Googlade mest runt för att se vad det skulle kunna vara. Tror att jag ska söka för detta senare i veckan dock, detta är ohållbart att gå och dras med.
    Har du tagit upp det med någon TS?
  • Riley

    Jag har inte frågat ngn än men skall på återbesök på fertilitetskliniken om ca 4 - 6 veckor och tänker fråga då.

    Låter som att din värk är kraftigare än min. Min "molar" nog mer - men opererades igår (kollade äggledare mm) så vet ju till 100% att gravid är jag inte. Dessutom har jag ju ont från op:en så vet ju inte om "mensvärken" har avtagit. Hade jag inte vart så snurrig i bollen när jag blev utskriven hade jag ju frågat då...

    Var inte rädd för att söka hjälp heller  - det är ju liksom deras jobb

    Lycka till och berätta gärna hur det går

  • Väntan på en liten

    Det är samma här, att mensvärken kommer efter mensen nyss slutat eller efter några dagar. Har ingen aning vad det beror på.


    Längtar...
  • lycklig1988

    Skönt se att jag inte är ensam om att ha mensvärk efter mensen. Det har nu gått några dagar sedan min mens och jag har en mensvärk som man brukar ha i början av mensen eller några dagar innan.  Jag undrar varför det är så. :/  Känns som att jag ska få mens på nytt igen.  Jag är inte heller gravid heller.
    Kan det vara möjligt att ha ägglossning så tätt inpå mensens slut?
    Man kan verkligen bli förvirrad över hur kvinnokroppen funkar ibland, den har ju sitt egna lilla liv.

  • mejf80

    Har haft som er den här månaden. Mensen var hel konstig, den kom 18/5 sen var den borta dagen efter, hade ingen värk innan men nu 2 dagar senare har jag haft det. Jag fattar ingenting men det har jag ju inte gjort det senaste året iaf

  • Nancie

    Nu är jag säkerligen mycket äldre än dig och är närmare klimakteriet än puberteten
    Jag har nu för tiden (och sedan några år tillbaka) fördröjda menssmärtor- det vill säga värk efter avslutad mens.
    Vad det beror på i just ditt fall kan jag inte uttala mig om.

  • mejf80

    Nä det verkar ju tyvärr som att ingen kan svara...cykeln har istället för 28dagar omvandlats till 35dagar det senaste året. Mensen har blivit till 2-3dagar och nu senast 1dag istället för 5-7 med mensvärk till tusen dem första två dagarna. Och läkaren säger att allt är bra. Jag tror jag tappar förståndet snart. Jag är inte i klimakteriet riktigt än får jag ju hoppas men jag blir ju ändå 31 i sommar...

  • Valerie

    Jag har också kooonstig värk i magen, nu värk när mensen är slut. Det känns som att man behöver gå på toa.

  • Irina Jonsson
    Väntan på en liten skrev 2010-02-08 18:28:52 följande:
    Det är samma här, att mensvärken kommer efter mensen nyss slutat eller efter några dagar. Har ingen aning vad det beror på.

    o précis samma sak här! mensen hade haft för 1-2 vecker sen. mensvärken brukar få bara 1 gang om månad dvs dagen då jag får mens o den brukar stanna kvar till den andra dagen av mensen. cirkeln ligger på 28 dagar. men jag undrar fortfarande om det kan vara efter jag hade född, jag hade född för 15 mån sen, innan grav hade jag inte alls ngn mensvärk om man kollar på det som jag hade fått efter förlossningen. sen hade det blödat för mig I 1 mån, efter det fick jag cirkeln på 28 dagar, ibland kan det hända 24 dagar, men inte mindre. sen så den här gången för 2 veckor sen jag hade mens var BIM+2-3 dagar. undrar om det kan vara därför? saken är ju att sex liv upplever vi inte så mkt på sista tiden, hela vinter till maj hade inte inte haft sex sen var det då 31 maj o 1 lr 3:e juli. så det är inte als ngt offta som ni ser. använder Inga prev medel. men som tidigare när jag försökte bli gravid innan jag blev gravid, hade jag o min kille kämpat på I hela halv året. jag hoppas iaf att ja är inte gravid eftersom jag vägrar göra abort o vill inte ha ngn förrutom min son än.
  • mensverk o annat
    Min mens tog slut för 5 dagar sen och nu idag när jag vaknade upp har jag extrem mensverk utan att jag blöder, det är en strålande verk runt om ''kvinnomagen''. Jag slutade med mina p-piller för några månader sen för att jag fick konstig utebliven/oregelbunden mens av dessa p-piller. Jag känner också att jag behöver gå på toaletten när det kommer som värsta ''strålnigarna/smärtan''.
    Vet inte vad detta kan bero på men jag har tankar som t.ex:    
    klamydia,urinvägsinfektion,graviditet,annan köns-sjukdom, blåsa på äggstocken?, eller helt enkelt bara hormonförrändringar? vilket man kan få i samband med p-piller,ålder,efter gravidited, osv... 

    Mvh Saga.
  • intovert

    Endometrios? Kan komma smygande med mer och längre värk med åren. Först kan det vara under mens. Sedan under ägglossning. Sedan några dagar innan/efter mens o sen kan det bli kroniskt. Sök för detta NU eftersom det kan ta tid att få diagnos. Endo syns INTE på vul. Kan bara fastställas genom titthålsoperation.

  • mensverk o annat

    Jag ville tillägga också att jag opererade bort min blindtarm för ungefär 1 år sedan, sen dess har jag haft komplikationer med kvinnomagen.
    Mvh saga.

  • intovert
    Blåsippan84 skrev 2015-03-31 12:58:10 följande:

    Jag brukar få smärta vid ägglossning. Den känns som mensvärk. Kan inte vara det?


    Smärta vid ägglossning kan vara endometrios.
Svar på tråden Mensvärk EFTER mens?