• Stor mamma

Skicka hund med flyg

Någon som gjort det :)

Vi väntar hund med ett flyg från luleå till göteborg

Något vi bör tänka på :)

Vid tcheckning och så menar jag

• Svar på tråden Skicka hund med flyg
  • Jezamine
    Stor mamma skrev 2010-01-25 15:54:44 följande:
    Någon som gjort det :)Vi väntar hund med ett flyg från luleå till göteborg Något vi bör tänka på :)Vid tcheckning och så menar jag
    Har ni inte gjort klart sådant där när köpet bestämdes? Med uppfödaren/säljaren menar jag?
  • Stor mamma

jo men är det något vi bör tänka på. har aldrig skickat ngt med flyg innan.

allt e klart å hunden kommer 15,40

vart går man, skall man visa leg, osv. är det bara knalla in och vart i flygplatsen går man?

• Jezamine
    Stor mamma skrev 2010-01-25 19:54:56 följande:
    jo men är det något vi bör tänka på. har aldrig skickat ngt med flyg innan. allt e klart å hunden kommer 15,40vart går man, skall man visa leg, osv. är det bara knalla in och vart i flygplatsen går man?
    Sade inte säljaren något om hur det går till att skicka hund med flyg? Frågade du ej säljaren hur du skall göra när du kommer till flygplatsen? Så pass borde man väl ta reda på om man skall hämta ett djur vid flyget?
  • dezibel

Jag vill inte vara elak men är det inte en hemsk upplevelse för en valp att först separeras från mamma & syskon,sättas ensam i en bur och skickas med flyg?
    En valp som inte kan hålla sig lär väl uträtta sina behov i buren och sen tvingas ligga i det. Låter inte som en bra start på sitt "nya liv".
    Men det är min åsikt, jag hade hämtat valpen personligen.

• Jezamine
    dezibel skrev 2010-01-25 20:09:12 följande:
    Jag vill inte vara elak men är det inte en hemsk upplevelse för en valp att först separeras från mamma & syskon,sättas ensam i en bur och skickas med flyg?En valp som inte kan hålla sig lär väl uträtta sina behov i buren och sen tvingas ligga i det. Låter inte som en bra start på sitt "nya liv".Men det är min åsikt, jag hade hämtat valpen personligen.
    Du säger orden jag tänkte.Mycket bra skrivet.
  • RiNan
    Jag vill inte vara elak men är det inte en hemsk upplevelse för en valp att först separeras från mamma & syskon,sättas ensam i en bur och skickas med flyg? En valp som inte kan hålla sig lär väl uträtta sina behov i buren och sen tvingas ligga i det. Låter inte som en bra start på sitt "nya liv". Men det är min åsikt, jag hade hämtat valpen personligen.
    Men spelar det någon roll? Förlåt men hunden är ju nu på väg så det där gör inte direkt någon skillnad.

Jag skulle tänka på att ge hunden mycket lugn och ro när den kommer hem. Ha allting färdigt med liggplatser etc och sen låta hunden ta allt i sin egen takt. Var inte för på men ge den kärlek så det väller över när han/hon väljer att vara med er. Det har varit stressigt och jobbigt för hunden så det är nog viktigt hur ni tar emot henne. Ta sen en tidigt valpkurs så att vovven får lära känna dig på ett annat plan och så att ni får förtroende för varandra så snart som möjligt. Det är mitt tips.
  • skånetös78
    Jag vill inte vara elak men är det inte en hemsk upplevelse för en valp att först separeras från mamma & syskon,sättas ensam i en bur och skickas med flyg?En valp som inte kan hålla sig lär väl uträtta sina behov i buren och sen tvingas ligga i det. Låter inte som en bra start på sitt "nya liv".Men det är min åsikt, jag hade hämtat valpen personligen.
    Men är det säkert att det är en valp det gäller?
    *Linnea 7/11-08*
  • Jezamine
    RiNan skrev 2010-01-25 20:12:59 följande:
    Men spelar det någon roll? Förlåt men hunden är ju nu på väg så det där gör inte direkt någon skillnad. Jag skulle tänka på att ge hunden mycket lugn och ro när den kommer hem. Ha allting färdigt med liggplatser etc och sen låta hunden ta allt i sin egen takt. Var inte för på men ge den kärlek så det väller över när han/hon väljer att vara med er. Det har varit stressigt och jobbigt för hunden så det är nog viktigt hur ni tar emot henne. Ta sen en tidigt valpkurs så att vovven får lära känna dig på ett annat plan och så att ni får förtroende för varandra så snart som möjligt. Det är mitt tips.
    Vad gäller frågan i trådstarten då?
  • Jezamine
    skånetös78 skrev 2010-01-25 20:13:32 följande:
    Men är det säkert att det är en valp det gäller?
    Oavsett så borde man som hundägare ta reda på allt vad som gäller i ett sådant fall.Hur man gör på flygplatsen  som ex.
  • logg81

Vet du vilken gate planet landar vid?

Om du inte vet så ringer du uppfödaren och tar reda på vilken.

Annars går du till gaten och försöker hitta personal. Alt så ringer du till flygplatsen i god tid innan och tar reda på vart hunden kommer befinna sig och vad du ska ha med för att få ut den.

Lycka till!

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Skicka hund med flyg