• eviz08

Hur lång tid i babysitter?

Jag undrar hur länge som man rekommenderar att små barn sitter i babysittern, har hört att de inte får sitta för lång tid i taget, men hur länge är det som gäller då?
    Min dotter är 2 månader och jag har en babysitter ifrån babybjörnen som kan fällas i 3 lägen. Någon som vet?

• Svar på tråden Hur lång tid i babysitter?
  • lottan81

Jag har hört nått om 15-20minuter åt gången.
    O det samma gäller i en bilbarnstol tydligen.

Men det är vad jag har hört, du kanske kan få ett bättre svar från eran bvc, verkar kunna vara lite olika rekomendationer tydligen.

• LillaFlingan

har du en babysitter som går att fälla ner helt i liggläge så finns det inga tidsbegränsningar, bebisen brukar ju själv "tala om" när den tröttnat.. =)

annars om den inte går att fälla i liggläge så 10-20min.. de blir för trötta i deras små ryggar annars..

• mellieB

ja som sagt ovan har den liggläge så kan barnet ligga hur länge som helst,, min son somnade så gott i den när han var runt 1-2mån han sov i den i ca 2tim utan problem.. och babybjörn tror jag har liggläge va? de burkar ju vara bra=)

• eviz08

Då ska jag fråga på BVC nästa gång jag ska dit...tänkte jag inte ens på att man kan göra :P

Jo babybjörnen har liggläge. Låter ju toppen om hon kan vara länge i den, hon älskar att sitta där i och så skönt att inte behöva bära runt på henne hela tiden. Och hon tycker också om att sova i den :)
    Tack för era svar!

• eviz08

Om nån är intreserad så kan jag tala om att jag frågade på BVC och jag fick svaret att de kan sitta så länge de är nöjda och att de små själva säger till när de inte orkar sitta längre. Genom att skrika då :P

Svar på tråden Hur lång tid i babysitter?