• mollaMalina

Min son vinglar!

Jag har en son här hemma på 13 månader och han har gått bra sedan har var 10 månader. Nu de sista 2-3 veckorna verkar han tappa balansen hela tiden, han vinglar och ramlar mest hela tiden och har mycket sämre balans än vad han hade innan. Någon som vet vad detta kan bero på ? Han har inga tecken på att det skulle spöka med öronen, annars hade de ju varit ett bra svar!

Vore tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Min son vinglar!
  • AnnelieTyresö

Oj, det låter ogehagligt!
    Jag tycker ska söka för det!

• Hallonmun

Det kan bara va så att han har vuxit lite snabbt och inte hunnit med att hitta sin nya tyngdpunkt, så tänkte jag när sonen har haft sina vingelperioder :-d men jag vet inte om det är förklaringen 

• pajen1

Hur har det gått? Vi vaknade en dag av att sonen inte kunde gå.. haltade mycket och var väldigt vinglig. Röntgen, kontroller etc och det slutade i att man misstänkte att han antingen fått en smäll på höften eller att han fått en "förlylning i höften". Hmmm...

Han blev snabbt bättre, men jag tycker att han har sämre balans nu.. men kanske inbillar mig.

Hur har det gått för er?

• stinamaräng

Det var exakt likadant med min son. Jag fick komma direkt till barn men dom hittade inget fel, det gick över av sig själv inom en månad ca.. Bäst söka läkare för att utesluta nåt allvarligare..

• jeeri74

Bägge mina barn hade någon period där de ramlade mycket och tappade balansen när de hade gått några månader. Jag pratade med bvc och de sa att vi skulle ha koll och om det inte gick över så skulle vi höra av sig.
    Jag tror att det är för att de blivit säkrare "mentalt" på att gå men att kroppen inte hängt med.

Men kolla med bvc om du är orolig, och det förstår jag om du är.

• pågmamman

Vet att denna tråd är gammal - men om ngn läser - hur har det gått? Har en son som det e lite så med... Han är drygt 12 månader och har gått i ca 2 månader - tycker att han har varit rätt vinglig hela tiden - tänkte att det borde rättat till sig vid det här laget - då han ju gått ganska länge.... Sen e det klart sämre då han e trött & försöker ta sig fram anabbare än han kan etc. BVC e det inte lönt att prata med - de bara säger att det finns 12 månaders som inte går & att försöka med att jag utgår från honom och hur länge han har gått e inte heller gångbart.... Tillsaken hör att han vinglade en hel del som krypbarn med tyckte jag - men BVC såg inget anmärkningsvärt då helelr... Han har en storebror - så har ju liksom varit med förut - samtidigt som jag vet att man inte kan jmf... Vissa barn tar kanske längre tid på sig att bli stabila?!

Svar på tråden Min son vinglar!