• AngelEye

Hur är det att tatuera nacken?

Jag ska tatuera mig i nacken snart, en text och en fjäril. Ingen färg.

Men jag undrar, hur ont gör det egentligen? En kompis till mig har tatuerat nästan alla ställen på kroppen man kan tänka sig, men han tyckte nacken var olidlig. Andra säger att det knappt känns. Jag antar att det är individuellt, men tar gärna emot så många svar som möjligt.

Sedan undrar jag om man får ligga ner när man tatuerar nacken. Jag har vääääldigt lätt för att svimma när något gör ont, och jag vill ju inte sabba tatueringen genom att ramla av stolen precis när han ska dra en linje.

Nu kommer väl många säga att jag inte borde tatuera mig om jag är så mesig xP Men tatuera mig ska jag, jag är envis som synden. Men som sagt:
    Alla svar tas tacksamt emot! :)

• Svar på tråden Hur är det att tatuera nacken?
  • smarties

Jag tyckte det gjorde bra mycket ondare på undersidan av överarmarna än nacken, tyckte inte alls det kändes något speciellt i nacken faktiskt.

Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • AngelEye

smarties: okej! :) Får hoppas jag har samma tur då. Jag hatar smärta, men nog fan ska jag utsätta mig för den. haha.

• Danitra

Jag tyckte inte att det gjorde ont alls. Stack lite men inte ett dugg obehagligt eller så.

Jag har en precis där nackhåret börjar och strax nedanför.
  • AngelEye

Åh, nu känns det genast lite bättre. :)

• Burberry

Jag tyckte det var obehagligt att bli tatuerad i nacken, men det gjorde inte så farligt ont. Var mera det att jag måste sitta, och man blev så spänd av att hålla nacken i exakt samma position så länge. Tatueraren sa också innan han började tatuera att nacken är en av de svårare platserna att tatuera, just i och med att det ofta tar ondare där och väcker mera obehagskänslor.

Men du fixar nog det, finns många andra saker som är betydligt värre

Vissa människor behöver man inte göra parodi på - det räcker att citera dem
  • anna klara
    smarties skrev 2010-01-25 18:29:04 följande:
    Jag tyckte det gjorde bra mycket ondare på undersidan av överarmarna än nacken, tyckte inte alls det kändes något speciellt i nacken faktiskt.
    Håller med
  • lunkentuss

Gjorde ju ont, men inte outhärdligt... Gjorde mycket ondare på axeln tyckte jag, huvva!

Man sitter upp, iaf gjorde jag det. Jag satt gränsle över en stol liksom.. =)

• SilverEmma

Nacken var inga problem alls! Däremot ju längre ner på ryggen man kom...DÄR kändes det lite. (har två seperata som går in i varandra, gjorde den i nacken först)

Har också på undersidan av ena överarmen...aj aj aj.....

Svar på tråden Hur är det att tatuera nacken?