• san2009dodo

    Tvättmedel för babykläder... vilket använder ni/ tänker ni använda?

    Hej alla mammor/ blivande mammor!


    Min fråga är kanske lite konstig{#lang_emotions_laughing}. Jag är gravid i v. 31 och vill tvätta bebiskläder men jag vet inte vilket tvättmedel är bäst och som inte påverkar bebisens känsliga hud. Är det vanlig babytvål eller finns det speciell tvättmedel för barn? (Jag ska handtvätta kläderna)
    väntar på era förslag och råd!
    Ha det så gott!
  • Svar på tråden Tvättmedel för babykläder... vilket använder ni/ tänker ni använda?
  • cherrypie

    jag tvättade alla kläder med vanligt tvättmedel och sköljmedel:D

  • Piga

    Grumme tvättsåpa. Kommer förmodligen bli den med sköljmedel i, för den brukar jag ha hemma.

  • glockenbach

    Jag har en kollega som verkligen tycker jag ska använda tvättnötter, så jag ska testa det i alla fall. Annars nånting ekologiskt utan läskiga ämnen i.

  • VinterEmma

    Jag har alltid använt coops sensitive som är parfymfritt, och coops milt parfymerade sköljmedel. Jag är känslig mot parfym och var rädd att sonen skulle bli det också.
    (men visar iinga tecken hittils.)

    Varför ska du tvätta för hand? :)


  • LillaFlingan

    vi kör med Neutral till våran son.
    skulle dock inte handtvätta, är svårt att få ur allt för hand... du får skölja skölja skölja.....

  • Samsmamma

    jag använder Skona (från ICA), det finns både parfymfritt och med parfym. Har bytt nu till den med parfym för tvätten började lukta konstigt av den parfymfria när man hade tumlat den. Använder mycket sällan sköljmedel, och då parfymfri.

Svar på tråden Tvättmedel för babykläder... vilket använder ni/ tänker ni använda?