Vilken tid har ert dagis lunch och vilstund?
Jag tänkte börja förbereda mitt barn inför dagis och undrar vilka tider som är normala att de äter lunch och vilar på dagis.
Hur är det på ditt dagis?
Jag tänkte börja förbereda mitt barn inför dagis och undrar vilka tider som är normala att de äter lunch och vilar på dagis.
Hur är det på ditt dagis?
lunch 11.15 för små 11.30 för stora
vila 11.30-14.30
Hej hej,
för oss brukar det vara att dom äter kring elva och vilar efter det.
Therese
Vid 11:30 lunch och vila därefter fram till 14:00.
på våra kottars dagis e de midda 11.30 och vila efter de ca.12-12.30 lägger de sig beroende på när alla e blöjbytade och toabesök o tvätta sig e klart....
Lunch kl.11 och sedan vila direkt efter. Vår dotter är 2,5 år.
oj.. min dotter hade aldrig aldrig orkat till kl 11.30 eller 12 utan att sova... hon sover oftast redan 8 - 9 hemma...
tur att inte hon ska börja på dagis än på 8 månader..
orkar verkligen dom riktigt små barnen vara vakna så länge..
De äter 11.30 och när den är avslutad börjar de ordna för vilan.
På den småbarnsavdelning jag arbetar på är det lunch kl 11 och vila efter det. Strax efter tolv brukar de ha somnat och sover ungefär en timme, lite beroende på förälders önskemål...
Lunch ungefär vid 11 och sen vila mellan 11.30 och framåt. MIn grabb brukar sällan sova mer än en timme och han tar tid på sig att somna så han sover väl mellan 12 och 13 ungefär.
Lunch 11.30
Vila 12.00
Ja det var väl det jag misstänkte hela tiden....att mitt barns dagis är ett konstigt dagis med deras konstiga tider! Det verkar som ni alla har "normala" tider på dagis precis det jag vill ha.
Så här vrickat ser det ut på vårt dagis.
0715 skorpa och mjölk
0830 frukost
1045 frukt
11.00-1245 vila ute i vagnar
1245 Lunch
1545 mellanmål macka med mjölk
Jag har haft sådana problem med mitt barn och har försökt tala med personal och rektor ang. hur man kan ha vila innan lunch för en ettåring. Vem som helst vet att de sover bättre på mätt mage. Mitt barn har inte velat sova på dagis och jag tror det handlar om deras knäppa rutiner.
Väntar mitt andra barn. Tänker flytta barnen till ett annat sen!
Dom äter kl 11:30, sen vila efter det.
Lunch 11:30 och därefter vilostund till 14:00