• Maroschka

När man virkar mormorsrutor...?

Hur fäster ni tråden då för att det ska bli bra? Det där med att liksom virka in den under tiden är för avancerat för mig ännu då jag började igårkväll
    Just nu tar jag en trubbig synål som jag fäster tråden i och drar igenom några maskor men det är som att medans jag sen virkar ett nytt varv så lossnar det jag fäst och dyker upp som små stumpar

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Svar på tråden När man virkar mormorsrutor...?
  • Shadilly

Jag har ytterst begränsad erfarenhet, men de få kuddar jag har gjort har jag lämnat tråden och använt den när rutorna monteras ihop till det de ska bli.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • MissLillan

Virka klar rutan och fäst sen trådarna med nål.

• MissLillan
    Shadilly skrev 2010-01-25 20:43:47 följande:
    Jag har ytterst begränsad erfarenhet, men de få kuddar jag har gjort har jag lämnat tråden och använt den när rutorna monteras ihop till det de ska bli.
    Ja så brukar jag också göra!
  • Shadilly

Äsch, det är ju när du byter färg du har problem. Där har jag aldrig haft problem, men jag fäster med ganska många stygn, så det kan gå upp några stycken utan problem.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Maroschka
    MissLillan skrev 2010-01-25 20:44:08 följande:
    Virka klar rutan och fäst sen trådarna med nål.
    Jo det är så jag gör men tydligen inte bra nog.
    Maroschka skrev 2010-01-25 20:42:14 följande:
    Hur fäster ni tråden då för att det ska bli bra? Det där med att liksom virka in den under tiden är för avancerat för mig ännu då jag började igårkväll Just nu tar jag en trubbig synål som jag fäster tråden i och drar igenom några maskor men det är som att medans jag sen virkar ett nytt varv så lossnar det jag fäst och dyker upp som små stumpar
  • Maroschka
    Shadilly skrev 2010-01-25 20:46:30 följande:
    Äsch, det är ju när du byter färg du har problem. Där har jag aldrig haft problem, men jag fäster med ganska många stygn, så det kan gå upp några stycken utan problem.
    Ja precis..när jag ska byta färg.
    Ok jag får göra lite mer än jag gör nu och se om det blir bättre
  • Shadilly

*kommer ut som fetschist för ordet "problem"*

• Shadilly
    Maroschka skrev 2010-01-25 20:47:40 följande:
    Ja precis..när jag ska byta färg. Ok jag får göra lite mer än jag gör nu och se om det blir bättre
    Du kanske drar åt för mycket också? Då blir den fästa tråden för kort när man börjar greja med rutan och den får den form den ska ha igen. Det är ju lätt hänt att ma ndrar åt för mycket, för man tänker att dte ska sitta fast bättre.
  • Maroschka
    Shadilly skrev 2010-01-25 20:47:54 följande:
    *kommer ut som fetschist för ordet "problem"*
    Hoho...jag jag tänkte då inte på det iallafall :-P
  • Maroschka
    Shadilly skrev 2010-01-25 20:49:23 följande:
    Du kanske drar åt för mycket också? Då blir den fästa tråden för kort när man börjar greja med rutan och den får den form den ska ha igen. Det är ju lätt hänt att ma ndrar åt för mycket, för man tänker att dte ska sitta fast bättre.
    Också en liten möjlighet...
Svar på tråden När man virkar mormorsrutor...?