• PCO20

Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...

Förlåt att jag nu tjatar. MEN SNÄLLA, TA DIG TIDEN OCH LÄS MIN FRÅGA OCH HJÄLP MIG OM DU KAN.

Har en tråd redan där jag skriver om ömma bröst i samband med att man äter provera. Vilket är mitt "problem".

Är inne på femte dagen sedan jag tog sista provera tabletten och har inte fått mens än.

Dom andra gångerna jag tagit provera så har jag fått mens inom 2-4 dagar efter sista tabletten.

Nu när jag sitter och räknar så ser jag att jag måste ha glömt att ta en tablett en dag, så jag avslutade kuren "en dag senare än planerat", om ni förstår mig? Skulle ha tagit sista tabletten i tisdags, men på något vänster slutade jag i onsdags.

Kan detta göra så att mensen är "försenad"?

Har en annan gång då jag ätit provera missat en dag och ändå fått blödningen "i tid".

Brösten ömmar värre än någonsin och JA, JAG HAR TAGIT ETT TEST. Tog en billig sticka i morse som visade negativt. Kommer givetvis att köpa ett CB om mensen fortsätter att utebli. Kommer även att ringa gyn i morgon då jag ändå måste avboka min vul-tid som är nästa tisdag, eftersom jag ändå kommer att vara "för tidigt" i cykeln då, även om jag skulle få mens i morgon.

GAHHH! Varför händer detta? Det är ju enda gången som man känner sig lugn i livet, när man äter provera, för då har man ett BIM datum att vänta ut. Och så skiter det sig.

• Svar på tråden Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...
  • PCO20

Snälla snälla. Ni som ätit provera, berätta hur det var för er. Ni som missat en tablett, vad hände? Hur sent har du fått mens? Hur länge har era bröst ömmat? osv osv.

Börjar bli nervös över att något gått snett, vad vet jag?!

• PCO20

varför får man aldrig svar under "pco"-kategorin?! tycker alltid att det är så...

• råbot

Tyvärr känner jag också att det är svårt att få svar här men här kommer ett. Jag har provat 2 olika medel Provera och ? och min mens kom senare än förväntat ca 10 dagar efter. Har inte läst din andra tråd men ömma bröst är bara en av alla biverkningar jag känner av. Nästa gång ska jag läsa direkt på "mycket sällsynta".{#lang_emotions_wink}

Det brukar dock avta ett par dagar efter mensen kommit igång så jag håller tummarna!

• Snurpan

har svårt o tänka mig att en missad tablett skulle ställa till de så himla mycket, ring till din läkare o fråga eller kanske sjukvårdsupplysningen?

• PCO20
    råbot skrev 2010-01-25 21:59:19 följande:
    Tyvärr känner jag också att det är svårt att få svar här men här kommer ett. Jag har provat 2 olika medel Provera och ? och min mens kom senare än förväntat ca 10 dagar efter. Har inte läst din andra tråd men ömma bröst är bara en av alla biverkningar jag känner av. Nästa gång ska jag läsa direkt på "mycket sällsynta". Det brukar dock avta ett par dagar efter mensen kommit igång så jag håller tummarna!
    Okej! Men det hela känns så skumt ändå! Kom mensen så sent båda gångerna? För mig har det som sagt kommit mycket tidigare alla andra gånger när jag ätit provera..

Nu hoppas jag och inbillar mig att jag kanske blivit gravid under proverakuren?? Och det känns HEMSKT JOBBIGT att hoppas på det nu.

Puffar! Någon som blivit gravid under en proverakur? Hur märkte ni det??
  • råbot

Alla gånger har den kommit senare. Förstår att du blir orolig när man inte känner igen och det inte är som det brukar. Om du har testat så är risken liten att du är gravid. Vänta ett par dar och testa igen. Symptomen brukar förvärras ju fler behandlingar man gör. Har dock ingen erfarenhet av att ha blivit gravid under behandling med Provera. Om dom har gjort VUL innan du fick Provera vilket man alltid ska så hade de sett om du var gravid.

• PCO20
    Snurpan skrev 2010-01-25 22:00:11 följande:
    har svårt o tänka mig att en missad tablett skulle ställa till de så himla mycket, ring till din läkare o fråga eller kanske sjukvårdsupplysningen?
    Ja, jag har också svårt att tänka mig det. Ska ringa min läkare i morgon, som sagt.
  • PCO20
    råbot skrev 2010-01-25 22:08:49 följande:
    Alla gånger har den kommit senare. Förstår att du blir orolig när man inte känner igen och det inte är som det brukar. Om du har testat så är risken liten att du är gravid. Vänta ett par dar och testa igen. Symptomen brukar förvärras ju fler behandlingar man gör. Har dock ingen erfarenhet av att ha blivit gravid under behandling med Provera. Om dom har gjort VUL innan du fick Provera vilket man alltid ska så hade de sett om du var gravid.
    Jo, precis. Jag känner inte alls igen detta, inte på något vis. Allt känns annorlunda. Och risken är förstås liten att jag är gravid, samtidigt så kan det ju vara för tidigt att testa? Vem vet..? Det hela är ju så snurrigt!

Att symtomen brukar förvärras ju fler behandlingar man gör visste jag inte, men det gör ju så att man förstår lite bättre.

Har inte gjort vul, ska egentligen göra vul nu på tisdag men det blir ju allt för tidigt i cykeln.

Puffar.
  • bollanmollan

när jag åt gestapuran kom min mens 10 dagar efter sista tabletten.

• PCO20
    bollanmollan skrev 2010-01-26 08:34:55 följande:
    när jag åt gestapuran kom min mens 10 dagar efter sista tabletten.
    Okej! Jag är nog inte gravid ändå... men mensen vill inte komma! Så jobbigt, hade ju vul-tid om en vecka, den måste jag avboka!
Svar på tråden Hjälp! Vad händer? Ännu en tråd, jag vet...