• chobokid

danskläder till en 2årig pojke

Vi har börjat på knattedans med vår 2,5åriga son. Han har haft vanliga bekväma kläder på dansen än så länge men han säger att han skulle vilja ha dansklänning. Alla tjejer på dansen (förutom en till kille) har ju så fina dräkter på sig, han vill också ha en sådan.
    Nu till frågan. Är jag taskig mot honom om jag låter honom ha klänning? För mig gör det inget, men det kanske blir jobbigt för honom när han upptäcker att killar inte ska ha klänning och att vi ändå har satt dansklänning på honom. Dansklänningar brukar egentligen inte vara som riktiga klänningar, man kan ha en dräkt utan kjoldel, men de är ju alltid mycket tjejiga. Varför finns det inga roliga dansdräkter för små pojkar?!

• Svar på tråden danskläder till en 2årig pojke
  • augustisten

Jag tycker att det är taskigare om han inte får en klänning när han vill ha en.

När han inte vill ha klänning längre säger han till. Jag har aldrig hört talas om att barn tycker att man är taskig "i efterhand" för att de fått något de vill ha. Skulle vara om du efteråt visar upp bilder på honom i klänningen fast han inte vill (fast min kille vill gärna både ha klänning och visa upp bilder på sig själv i klänning för då får han höra att han är fin).

• chobokid

Jo, han får ha klänning nästa gång om han fortfarande vill det. Som sagt har jag ingenting emot det, men jag är medveten om att mer än hälften av alla andra skulle aldrig låta sina söner ha klänning. Jag är inte alltid så stark att kunna stå mot grupptrycket men jag försöker så gott jag kan:)

Svar på tråden danskläder till en 2årig pojke