• cta

Cypern eller Grekland?

Vi ska boka en resa till hösten för hela familjen tänkte vi,helst i mitten av september. Våra flickor kommer då vara 6,4,4år. Vill helst att det ska vara något riktigt barnvänligt med hela chartet kitet.Har inte bestämt om alla 3 tjejerna ska få gå på tex bamseklubben eller inte.
    Vart skulle ni rekommendera,ställe,hotell m.m
    Jätte tacksam för ALLA tips. Blir troligtvis fritidsresor vi åker med.

• Svar på tråden Cypern eller Grekland?
  • TwoPromises

Jag var på Cypern förra sommaren tillsammans med min syster, hennes sambo och deras då 2½ åriga son.
    Bodde på hotellet So Nice ca. 1 km utanför Ayia Napa och det var verkligen ett riktigt bra familjehotell. Man bodde i små jättefina nyrenoverade lägenheter. Kan ju kolla in om du känner för det www.sonice.com.cy/article.php
    :)
    Dock tyckte inte jag att själva Cypern var någon jättehit faktiskt.

• elisch

Jag älskar Cypern, speciellt Agia Napa! Fantastiska stränder verkligen. Det finns ett hotell som heter Blue Village Callisto som har bamseklubb och hela kitet. Det enda är att stranden är lite stenig just vid hotellet, men går man en bit bort så är det kalas.

Annars tycker jag nog att Mallorca/Alcudia är mer barnvänligt än Grekland.

• cta

vi funderar just på Castillo....

• jesslin

Vi bodde på Callisto i September. Min nästan femåriga tjej var med i bamseklubben.
    Och hon gillade det. De har också massor av aktiviteter för både barn och vuxna. Hon var med i bamsetsars en kväll. Den yngsta deltagaren för övrigt.
    Men själv föredrar jag Fig Three Bay. Har bott brevid Blue village hotellet där naucissa eller hur det nu stavas. . Använde deras pool och så. men då var äldsta 11 månader bara.
    Vi hade inte all inclusive. Svärmor var med så hon lagade en hel del mat. Bodde precis vid poolresturangen. Bara fråga på om du vill veta mer.

Varit på Cypern 5 gånger varav en gång då i Aiya Napa och de övriga i fig three bay/protars. I grekland en gång, säger väl allt vilket vi föredrar. ÅKt med fritidresor varje gång till Cypern.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • elisch

Jaa Fig Tree Bay är också jättefint. Dock så var det 30 min extra med buss (hatar att åka buss, och med barn kan det bli jobbigt). Tycker att Agia Napa är roligare som stad annars är det nog hugget som stucket

• cta

Nu har vi bokar resa till hösten,blev Fritidsresor Blue Village Naussica(stavning?).
    September bär det av

• jesslin

Härligt! September är en härligt månad att åka i. Åkt fyra av fem gånger(juni en gång för då låg äldsta i magen). Kanonskönt i vattnet och varmt i luften. Om du vill ha tips om Protaras/Fig Three Bay så säg bara till.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • mamma2002

Sunvingresort sandy Bay!!!!!

Svar på tråden Cypern eller Grekland?