• solgumman

Hur mycket vätska och hur ofta dricker era bebisar utöver maten?

Jag håller på och ska sluta amma. Det jag oroar mej för är att min 6-månaders bebis inte ska få tillräckligt med vätska. Kankse oroar mej i onödan. Hon får vatten till alla måltider. Men grejjen är att hon inte snuttar så bra på flaskan. Och dricker inte så mycket.
    Hur mycker vatten behöver dom? Räknas det vattnet som är i gröt/välling/annan mat?

• Svar på tråden Hur mycket vätska och hur ofta dricker era bebisar utöver maten?
  • La Lola

Såklart räknas vätskan i mat/välling/ersättning.

Hedda vill på sin höjd dricka en klunk vatten till lunchen o middagen.
    Men hon får 2 flaskor ersättning varje dag o gröt gjort på vatten så jag är inte det minsta orolig. Blöjorna är ju kissiga så fort man byter oxå.

Hedda vägrar dricka vatten ur flaska o pipmugg så vi ger henne från ett vanligt glas.
    Det kanske funkar på din dotter oxå?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • anchel

Erika, 10 månader, dricker ungefär 1,5 dl vatten per dag förutom det vatten som är i vällingen hon äter på kvällen och det i gröten på morgonen. BVC säger att så länge de har cirka 6 blöta blöjor per dygn så är det ingen fara.

• solgumman
    anchel skrev 2010-01-28 16:57:43 följande:
    Erika, 10 månader, dricker ungefär 1,5 dl vatten per dag förutom det vatten som är i vällingen hon äter på kvällen och det i gröten på morgonen. BVC säger att så länge de har cirka 6 blöta blöjor per dygn så är det ingen fara.
    men blöta liksom, vad menar dom med det? sen miin lilla tjej sluta amma är nästan aldrig blöjjorna blöta och tunga som dom va då
  • Mrs girl

min 7 månaders dricker inget på dagen, enda vätskan blir det som är i mat å gröt. på natten tar hon 120 ml ersättning. hon har inte 6 blöta blöjor varje dag, men enligt våran barnläkare är det inget att vara orolig för så länge almäntilståndet är bra.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Loween

Min son är svår att få i vatten så idag provade jag att ha i lite pressad vattenmelon i vattnet o då gapade han som en tok ..ett tips kanske.. Min tanke är att blanda i vattenmelon i vattnet o ta mindre melon för varje gång tills det bara är vatten kvar.

Svar på tråden Hur mycket vätska och hur ofta dricker era bebisar utöver maten?