• Kitty82

Rhodos i Maj?? (Sunwing resort Kallithea)

Funderar på att åka till Rhodos i slutet av Maj tillsammans med sambon och dottern som då kommer vara 20 månader.

Hur är vädret? Kallt/varmt? Är det kallt i havet?

Vi funderar på att åka till Sunwing resort Kallithea.  Tycker det verkar helt underbart! har kollat runt på många olika alternativ men verkligen fastnat för det {#lang_emotions_cool}
    Nån som varit där och vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Ska man ta all inclusive? Är det värt pengana? Kostade endå 2000 kr/pers, dottern äter gratis då vad jag förstår det och det är ju bra.
    Är maten bra?
    Hur är polerna och stranden?
    Hur är lägenheterna?
    Finns det minimarket och några andra affärer i närheten, eller ett bageri kanske?

Många frågor...{#lang_emotions_laughing}   Är tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Rhodos i Maj?? (Sunwing resort Kallithea)
  • Champagne

Jag var där för flera år sen, tog en restresa dit. Rummen var helt ok, maten också helt ok. Det finns en minimarket och området är ganska lugnt. En kort promenad längre bort finns ett supermarket. Det var lagom varmt ute.

Jag hade nog inte valt all inclusice, det finns många roliga små restauranger i Rhodos stad.

• Kitty82
    Champagne skrev 2010-01-26 08:38:08 följande:
    Jag var där för flera år sen, tog en restresa dit. Rummen var helt ok, maten också helt ok. Det finns en minimarket och området är ganska lugnt. En kort promenad längre bort finns ett supermarket. Det var lagom varmt ute. Jag hade nog inte valt all inclusice, det finns många roliga små restauranger i Rhodos stad.
    Hur långt är det in till Rhodos stad? Är det bäst att åka buss eller taxi?
  • Angelsprotectsme

Jag har bott i Grekland, och den tiden på året börjar det bli väldigt varmt där nere, havet är dock inte så jätte varmt, pool rekomenderas.
    Vädret kan vara ostabilt, man ska inte räkna med sol varje dag!
    Men för övrigt helt underbart.

Jag hade inte valt all inclusive om jag hade åkt med en sådan liten, barn som är så små äter inte så mycket heller för den delen, jag hade gått ut på restauranger det finns så otriligt mysiga sådana....som sagt.

Ofta på all inclusive så är det samma mat varje dag.....det är som buffer.

ha en trevlig resa..... *avis*{#lang_emotions_sunny}

• Kitty82
    Angelsprotectsme skrev 2010-01-26 13:06:42 följande:
    Jag har bott i Grekland, och den tiden på året börjar det bli väldigt varmt där nere, havet är dock inte så jätte varmt, pool rekomenderas.Vädret kan vara ostabilt, man ska inte räkna med sol varje dag!Men för övrigt helt underbart.Jag hade inte valt all inclusive om jag hade åkt med en sådan liten, barn som är så små äter inte så mycket heller för den delen, jag hade gått ut på restauranger det finns så otriligt mysiga sådana....som sagt.Ofta på all inclusive så är det samma mat varje dag.....det är som buffer.ha en trevlig resa..... *avis*
    Lutar åt att vi inte tar all inclusive utan bara frukost. Dom verkar ha så himla smarrig frukost{#lang_emotions_tongue_out}  Så kan man fixa nån lätt lunch själv i lägenheten och sen gå ut och äta på kvällen. Man brukar ju inte va så hungrig vid lunch tycker jag så det räcker oftast med frukt, sallad eller liknande.

Fler tips/erfarenheter??{#lang_emotions_laughing}
  • Fru Fröken

Vi har varit där 2 ggr i maj och i slutet av maj är det varmt i luften. Vattnet är ca22 grader så det beror ju på vad man tycker är varmt resp. kallt...
    Vi har valt frukost varje gång men inte all inclusive. Vi ska dit i maj igen, det betyder alltså att vi trivs där
    Minimarket finns och de har bageri-grejer där också. Annars är det billigare i en affär ca 5 min promenad bort. I övrigt är det öde runt omkring, man får ta buss eller taxi in till stan om man vill ha andra restauranger och butiker.

• Kitty82

Nu är det bokat{#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_smile}  Blev Sunwing Resort Kallithea! Tror verkligen vi kommer få en toppensemester!! Längtar...

• stina2

Hade ni en bra resa? Ska åka dit i sept med en 7 mån son. Funderar oxå på maten. Var affären en bit bort bra? Priser? Gjorde ni rätt tror du som inte tog all incl eller ångrade ni er?

Svar på tråden Rhodos i Maj?? (Sunwing resort Kallithea)