• minimalin

Sardinien eller Sicilien?

Familjen ska i sommar åka en vecka till Italien, och vi vill gärna åka till ett sol & bad ställe.
    Vi vill helst åka i början av sommaren.

Men kan tyvärr inte bestämma oss för om vi ska åka till Sardinien eller Sicilien. Det är ju inte en enorm skillnad på dom två olika ställena, utan egentligen är det mest priset som skiljer dom åt... säger jag som inte varit där. Så varför är det då så svårt att välja? Jo, för att jag inte alls har någon erfarenhet av dessa två platser...

Så ni som varit på båda eller på en av dessa platser får gärna berätta om era upplevelser! Så kanske jag kan bestämma mig.

Liv och John - znuzen.blogg.se
  • Svar på tråden Sardinien eller Sicilien?
  • Jagsjälv

Det tror jag du gjorde rätt i! Säger jag som inte varit där heller... Men jag känner några som var på Sardinien förra året och det var fint men väldigt dyrt. Sedan dess har jag hört så mycket pos om just Sicilien. Det ska vara genuint, god mat, fina viner och mycket att se och göra. Vill själv åka dit, men det får bli nästa år. Har en annan resa bokad.
    Hoppas ni får en härlig resa!

• Ella03

Det ar vackert pa Sicilien och man ater ooootroooliiiigt mycket och gott!!! Daremot tycker jag att Sardinien ar vackrare med finare strander och man kan tom hitta strander dar det inte ar alltfor mycket folk. Om man inte aker i augusti forstas da det ar mycket folk overallt i Italien. Pa Sicilien istallet ar stranderna breda, men packade med folk. Bast ar om ert hotell har en egen strand, da kan man fa ett battre pris pa solstolar etc. Det ar lite billigar generellt pa Sicilien an pa Sardinien, da Sardinien pa vissa stallen anses vara lyxresmal.

Ett tips ar att fraga ert hotell om ni kan boka solstolar redan nu eller om det finns en "oppen" strand i narheten av hotellet. Vi akte namligen till ett hotell med egen strand sa vi trodde att vi inte skulle ha problem med solstolar etc. Men saa fel vi hade!! Solstolarna var bokade upp till raderna 7 fran havet, vilket innebar att vi fick noja oss med solstolar pa raderna 10 och uppat fran havet. Det betyder med andra ord att du inte ser havet, och du far inte heller en pust flakt fran havet. Det blir oerhort varmt!! Vi ar ocksa sana som vill ligga pa stranden i princip hela dagarna och lasa pa stranden...

Hoppas att ni far en trevlig resa och ni kommer helt klart att ata god mat! Ett annat tips, ak till Taormina, jatte mysig by!

• minigos mamma
    Ella03 skrev 2010-03-09 12:32:58 följande:
    Det ar vackert pa Sicilien och man ater ooootroooliiiigt mycket och gott!!! Daremot tycker jag att Sardinien ar vackrare med finare strander och man kan tom hitta strander dar det inte ar alltfor mycket folk. Om man inte aker i augusti forstas da det ar mycket folk overallt i Italien. Pa Sicilien istallet ar stranderna breda, men packade med folk. Bast ar om ert hotell har en egen strand, da kan man fa ett battre pris pa solstolar etc. Det ar lite billigar generellt pa Sicilien an pa Sardinien, da Sardinien pa vissa stallen anses vara lyxresmal. Ett tips ar att fraga ert hotell om ni kan boka solstolar redan nu eller om det finns en "oppen" strand i narheten av hotellet. Vi akte namligen till ett hotell med egen strand sa vi trodde att vi inte skulle ha problem med solstolar etc. Men saa fel vi hade!! Solstolarna var bokade upp till raderna 7 fran havet, vilket innebar att vi fick noja oss med solstolar pa raderna 10 och uppat fran havet. Det betyder med andra ord att du inte ser havet, och du far inte heller en pust flakt fran havet. Det blir oerhort varmt!! Vi ar ocksa sana som vill ligga pa stranden i princip hela dagarna och lasa pa stranden...Hoppas att ni far en trevlig resa och ni kommer helt klart att ata god mat! Ett annat tips, ak till Taormina, jatte mysig by!
    Du har möjligtvis inte fler tips:)
  • minimalin
    Ella03 skrev 2010-03-09 12:32:58 följande:
    Det ar vackert pa Sicilien och man ater ooootroooliiiigt mycket och gott!!! Daremot tycker jag att Sardinien ar vackrare med finare strander och man kan tom hitta strander dar det inte ar alltfor mycket folk. Om man inte aker i augusti forstas da det ar mycket folk overallt i Italien. Pa Sicilien istallet ar stranderna breda, men packade med folk. Bast ar om ert hotell har en egen strand, da kan man fa ett battre pris pa solstolar etc. Det ar lite billigar generellt pa Sicilien an pa Sardinien, da Sardinien pa vissa stallen anses vara lyxresmal. Ett tips ar att fraga ert hotell om ni kan boka solstolar redan nu eller om det finns en "oppen" strand i narheten av hotellet. Vi akte namligen till ett hotell med egen strand sa vi trodde att vi inte skulle ha problem med solstolar etc. Men saa fel vi hade!! Solstolarna var bokade upp till raderna 7 fran havet, vilket innebar att vi fick noja oss med solstolar pa raderna 10 och uppat fran havet. Det betyder med andra ord att du inte ser havet, och du far inte heller en pust flakt fran havet. Det blir oerhort varmt!! Vi ar ocksa sana som vill ligga pa stranden i princip hela dagarna och lasa pa stranden...Hoppas att ni far en trevlig resa och ni kommer helt klart att ata god mat! Ett annat tips, ak till Taormina, jatte mysig by!
    Vet du vilken strand som ligger närmast Palermo?
    Liv och John - znuzen.blogg.se
Svar på tråden Sardinien eller Sicilien?