• viracocha

Godis i 2-åringens godispåse?

Dags för 2-årskalas. Och fiskedamm.

Vad har ni för godis och annat i påsarna till de små? Skulle vara kul med någon liten pryl också.

Kom gärna med andra tipps för ett lyckat kalas.

• Svar på tråden Godis i 2-åringens godispåse?
  • Carr0n

Ger man så små barn godis på kalas?

Mina pojkar är snart 2 och äter inte ens godis. Dom har fått prova choklad nån gång som smälter.. annars är jag rädd att dom sätter i halsen.

Inget barnkalas för 2-åringar dom varit på har dom fått godis heller...

• antispantis

russinpaket kanske. Jag har aldrig vart med om godis till så små

• SofiaO

Torkad frukt, vanlig frukt. Kanske en russinask?

Vid den åldern ska man nog stämma av hur de andra föräldrarna tänker kring godis osv; inte alla som vill ge sin 2-åring godis.

Men vilken mysig idé att fixa barnkalas! Blir säkert hur bra som helst!

• alvaereva

Min tvååring får typ yoghurtdoppade russin, torkad frukt och sånt. Nån enstaka gång har hon fått smaka choklad och liknande.
    Jag hade faktiskt ingen aning om att tvååringar åt hela godispåsar? Okej om dom får smaka nångång sådär, men som sagt, en påse?
    Jag hade inte uppskattat om mitt barn gick på kalas och fick det.
    Men så är jag ju tydligen en prettomorsa också, haha!

• Alle

Min tvååring får godis när storsyskonen får, inga mängder, men lite choklad, en klubba eller tablettask.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • MassiiMotoo

När sonen fyllde två fanns de en klubba ett russinpaket, en ballong. Klubban kom med en leksakskikare. Tror även de fick en frukt.

En påse behöver itne vara stor. Min son är 2.5 år han kan få en påse bilar, minipåse då. Det är en liten påse med mini bilar. Han får dock inte hela påsen.

• Cia o krabaten

Pixiebok

mandarin
    russinpaket (iofs lika mycket socker som godis...)
    En liten plastpåse med popcorn.
    Såpbubblor kanske de är för små för, men det är roligt annars.
  • MassiiMotoo
    Cia o krabaten skrev 2010-01-26 10:19:34 följande:
    Pixiebok mandarin russinpaket (iofs lika mycket socker som godis...) En liten plastpåse med popcorn. Såpbubblor kanske de är för små för, men det är roligt annars.
    Ja såpbubblor var de vi gav bort med ja
  • 071001

Såpbubblor, studsboll, nån liten figur, ballong, en tablettask alt russin och nån godisbit räcker väl.

• Funderingar

Russin! Tycker inte att godis behövs. Hellre en grej. Jag hade nog blivit lite chockad om min 2-åring var på kalas och fick en tablettask elelr annat godis. Hellre då en kaka eller bulle om det nu måste vara sött. Men helst en ask russin tycker jag.

• norgesessan

Jag hade gett choklad framfr russin som klippar fast sig i tänderna...

Men ahde skippat båda...saker och frukt räcker länge till en sån liten...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • viracocha

Tack för alla tips! Jag kanske var lite luddig i min formulering. Godispåsen behöver ju självklart inte innehålla vanligt godis. Jag har iofs inga större moraliska betänkligheter till godis utan det är mer det att det är jobbigt för små att äta. Socker som socker tycker jag.

Kul med pixiböcker och såpbubblor!

• Isabelsmamma

Min 2,5 åring har aldrig gillat godis förrän någon månad sedan
    Hon hartyvärr upptäckt att jag har en påse lösgodis ovanpå kylskåpet som jag plockar från när jag blir sugen! Hon har fått smaka någon gång ,trodde inte hon skulle gilla salt lakrits precis hahaha men det gör hon! Klubbor är också något hon fått då och då, blir så väldigt kladdigt överallt bara, russin är en bra ide men det gillar inte alla barn tyvärr:/
    Iallafall du har fått några bra ideer, hoppas ni får ett kul barn kalas! :D

• Kajak

Mina barn får godis när dom är på barnkalas (hos någon) även härhemma äter dom godis sällan.
    Ofta i en små mänd som tex salta pinnar, eller ett par godisask (som tex ZOO, fruktit m.m) dom äter STORA mängd popcorn, härhemma äter vi ofta popcorn, även på barnkalas som vi har härhemma.

TS
    Förslag till godispåse vid tex fiskdamm:
    Småbarn:Frukt, en ask russin och en pixbok
    Störrebarn: frukt,en ask russin, några bitar från lösvikt godis, kan vara några nappar, några bitar choklad m.m...

Det är föräldrar som ska ta ifrån barnen om dom inte tycker om det.
    Jag tycker det är inte familjen som ordnar barnkalas ska anpassa m.m.

I lördags hade vi barnkalas för våra yngsta som blir 1 år IDAG.
    Vi var ute o pulka lite stund sen fikade vi tillsammans, Barnen först sen vi vuxna sist.

Medan vi fikade så lekte barnen tillsammans, TV med en DVDfilm var på men några barnen satt o kollade.
    Flesta barn lekte tillsammans.

Det var allt vi ordnade, godispåsar hade vi inte.

Lycka till med barnkalaset! KUL!!

• AnniPanni

Jag skulle stoppa ner en mandarin/frukt, någon liten bok/leksak och en näve popkorn med lite lite salt eller osaltade.

• Pemmel

Frukt och någon lite sak kanske.
    Utesluter man godis borde man väl rimligen utesluta russin också eftersom även det är väldigt sött.

Svar på tråden Godis i 2-åringens godispåse?