• Anonym

träning?? kräm?? lös hud på magen hur få bort?

jag har mycket bristningar speciellt på magen och huden på magen är lös.. inte så jätte mycket at det behövs operation men med bristningarna på ser min mage ut som att jag är 90 istället för 20 som jag är..

så har någon tips på olika träningar för att huden ska bli fastare på magen?? några bra krämer kanske jag är på med allt så kom gärna med många förslag =)

• Svar på tråden träning?? kräm?? lös hud på magen hur få bort?
  • Anonym

ingen som har tips??

• Anonym

det finns nog tyvärr inte mycket att göra åt mer än träna och äta nyttigt, krämer hjälper i a f inte. :(

• Anonym

Är det längesen du fick barn då? Huden drar ju åt sig av sig självt allt eftersom. 

• Anonym

2 år sedan så den drar nog inte tillbaks så mycket mer nu.. men har inte tränat sen barnet kom eftersom jag helst vill gå upp i vikt för jag är för smal.. men nu orkar jag inte med den lösa huden mer.. vilken träning är bäst för att träna bort de?? är de situps som gäller eller?

• Anonym

Ärligt talat så vet jag inte, situps och konditionsträning kanske? Jag vet faktiskt inte, har du kollat upp det hos läkare? Jag tänkte om du inte får bort huden som hänger så kan väl staten eller något gå in och betala för att ta bort det kirurgiskt? Beror dock lite på hur mycket hud du har som hänger och så. Annars kanske det blir bättre om du går upp i vikt lite då? Önskar att jag kunde hjälpa dig! 

• Anonym

nej det är inte tillräckligt för att staten ska betala de har hört de måste va runt 9 cm hängandes då.. ja jag tror att om jag går upp i vikt så blir det bättre.. men jag vet inte hur jag ska gå upp i vikt har alltid haft svårt att gå upp i vikt (förutom när jag var gravid) äter mycket hela tiden men inget hjälper..

• SVE

Jag har hört att om man får bristningar så blir huden hängigare och de tar längre tid att få den fast men också att den kan vara så, men de beror nog mycke på om man tränar magen eller inte, sen kan man ju testa krämer, jag har själv en bebismage kvar men jag fick barn för bara 5 månader sen så det är ju ett tag kvar tills man kan börja klaga på att den itne gått tillbaka så mycke som man vill för de sägs ju att det tar lika lång tid för magen att gå tillbaka som det tog för den att töjas ut.
    Men träna och testa någon kräm om du känner för det, det kan ju funka på dig.

Lycka till :)

• Anonym

Min hud har blivit fastare av bindvävsmassage. Fast bristningarna blir inte riktigt hjälpta av det som jag har sett så det kanske inte hjälper dig. Jag har dessutom helt andra problem eftersom jag har en massa fett också som jag vill bli av med.

• Anonym

vad är det för något bindvävsmassage??

Svar på tråden träning?? kräm?? lös hud på magen hur få bort?