Jag gick in i vecka 33 i onsdags och är väldigt tudelad vad det gäller att vara gravid. Har mått illa under hela graviditeten (gick ner 9 kg och har gått upp 7 av dessa, så jag ligger fortfarande på -2 mot innan), har känningar av ryggen, känningar av foglossning, problem med ämnesomsättningen (hade jag redan innan men graviditeten har gjort det hela sämre så medicindosen har fått ökas ett antal gånger), extrem trötthet, misstänkt myom som ska undersökas i nästa vecka och... BM ville sjukskriva mig på deltid, men det ville inte jag, skulle bli knäpp av att gå hemma, och då jag har ett rätt fritt jobb och en mycket bra och förstående arbetsgivare så kan jag fortsätta jobba heltid ett tag till. Ja, som sagt var, det har inte varit den lättaste graviditeten här, inte! Har hela tiden sagt att detta får bli mitt första, och sista barn, för jag utsätter mig inte för detta en gång till! Först nu har jag egentligen lyckats hitta någon harmoni i det hela och njuta av att ha mage (de få stunder när man knappt har några känningar av några krämpor)! Mycket beror nog på att jag har börjat med gravidyoga och att jag nu haft två helger på raken där jag fått vila ordentligt och njuta av livet genom bla spa-besök (kan absolut rekomenderas!).
Förlossningen är jag inte ett dyft nervös för! Däremot livet efteråt....