• MiniMaria

Vecka 33. Hår mår ni? Nervösa? Trötta?=)

Gick in i vecka 33 i Söndags o börjar känna att nu får det väll snart vara bra med det här hehe:)

Varit sjukskriven sen vecka 15 för foglossning men förutom det mår vi bra=)

Hur mår ni? Nervösa för förlossningen? Gillar o va gravid eller inte?

Detta är mitt första barn!

• Svar på tråden Vecka 33. Hår mår ni? Nervösa? Trötta?=)
  • Italy

Hej!
    Jag gick in i vecka 32 i lördags och jag mår ganska bra, lite värk i höfter, rygg, fötter och ganska trött om kvällarna.
    Men jag klagar inte, har haft det ganska smärtfritt fram tills nu.

Jag älskar att vara gravid, älskar att vara tjock och vanka som en anka. Är inte alls klar så jag är bara glad att det är 2 mån kvar och inte 2 veckor...  =)

Hur mår du själv?

BF 26 mars
  • MiniMaria

Va skönt att du trivs så bra med graviditeten:)

Jodå jag mår bra, lite halsbränna o sånt där men det får man ju ta=) Dock har jag inte sovit mer än en timme i streck om nätterna på flera veckor för ryggen o höfterna värker så dant så jag börkjar faktiskt känna mej rätt klar med detta nu, hur mysigt det än är o ha Plutten i magen o sådär:) för mej får det gärna bli ett par veckor tidigare än beräknat=)

• Italy

Ja, många verkar tycka att det räcker nu, men men, alla är vi ju olika! Jag kanske oxå tycker så om någon vecka, vem vet!?

• mariaheterjag

Hej gick in i vecka 32 i söndags. Har mått bra hela graviditeten tills för en vecka sen då jag plötsligt fick foglossning Jag som planerat att arbeta nästan enda fram till BF! Ska till läkaren nästan vecka får se vad de säger, hoppas på att bli halvtidssjukskriven. Jobbar på förskola så det e ganksa tufft men vill gärna ha nåt att göra om dagarna

Men annars är det bra, längtar väldigt mycket till bebis nu. Har handlat en del grejer och funderar på vad man behöver mer... roligt att förbereda! Tänk va, två månader är inte långt! Även om det kanske känns som det nu

• yenniie

hej tjejer:)

Jag gick in i vecka 33 idag, känner mej rätt klar om man kan säga så:D Känner mej stor som ett hus hehe, inga kläder som passar längre så det är väldigt jobbigt. Håller med om sömnen på natten, jag vaknar varanan timme av värk i höfter eller att ja måste kissa. Det är en himmla spring på toa om nätterna nu.
    Men annars mår jag helt okej, det är som sagt nätterna och tröttheten som är det värsta.:)

• MiniMaria

Då känns de som vi sitter i samma båt yenniie :)

Det känns rätt klart nu men pysen får minsann ligg kvar minst 4 veckor till för sitt eget bästa:)

Jobbar du fortfarande eller pluggar eller så? hur länge tänker du göra det isf?=)

• Italy

Jag har ändrat mig! Jag vill inte vara med längre, magen går mig på nerverna just nu...

Började med magsjuka natten mellan tisd-onsd, kom inte ur sängen försen idag, fred, men jag mår pyyyton verkligen. Varje rörelse där inne får hela magen att vända sig, mår jätteilla och har ont i hela kroppen... Urs, detta var verkligen en vändning!
  • Tian 10

Gar in i v32 pa sondag. Trott pa att vara trott! Haller med om att detta toaspringandet pa natten ar hemskt! Annars mar jag ratt bra, men vill ju se min Lill-kille! Langtar sa! Detta ar forsta barnet och jag hinner bli 33 ar innan han kommer sa man har ju langtat ett tag.

Har turen att jag kan rora mig nagerlunda smartfritt, inga foglossningar (an, ta i tra). Ont i ryggen men det kan man inte komma ifran. Har hallt mig bra fran sjukdommar for ovrigt (stackars dig Italy, kanner med dig).

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • thebettygirl

Jag gick in i vecka 33 i onsdags och är väldigt tudelad vad det gäller att vara gravid. Har mått illa under hela graviditeten (gick ner 9 kg och har gått upp 7 av dessa, så jag ligger fortfarande på -2 mot innan), har känningar av ryggen, känningar av foglossning, problem med ämnesomsättningen (hade jag redan innan men graviditeten har gjort det hela sämre så medicindosen har fått ökas ett antal gånger), extrem trötthet, misstänkt myom som ska undersökas i nästa vecka och... BM ville sjukskriva mig på deltid, men det ville inte jag, skulle bli knäpp av att gå hemma, och då jag har ett rätt fritt jobb och en mycket bra och förstående arbetsgivare så kan jag fortsätta jobba heltid ett tag till. Ja, som sagt var, det har inte varit den lättaste graviditeten här, inte! Har hela tiden sagt att detta får bli mitt första, och sista barn, för jag utsätter mig inte för detta en gång till! Först nu har jag egentligen lyckats hitta någon harmoni i det hela och njuta av att ha mage (de få stunder när man knappt har några känningar av några krämpor)! Mycket beror nog på att jag har börjat med gravidyoga och att jag nu haft två helger på raken där jag fått vila ordentligt och njuta av livet genom bla spa-besök (kan absolut rekomenderas!).

Förlossningen är jag inte ett dyft nervös för! Däremot livet efteråt....

• Skogsflickan

Går in i v33 imorgon. Känner inget speciellt utan pigg och inga besvär. Har inte så stor mage utan behändigt. Problemet är bara att jag frustar som en kossa när jag går upp för trappen eller går en stund..

Svar på tråden Vecka 33. Hår mår ni? Nervösa? Trötta?=)